lørdag den 1. oktober 2011

"Moar, jeg håber far er kommet hjem"

Sådan lød det af bagsæddet da vi kørte hjem fra byen i dag...

I dag gik det nemligrigtigt op for Mads, at far ikke bare lige kommer hjem i morgen (om han er helt klar over hvor længe 14 dage er ved jeg ikke).

Puha, det har været en lidt hård aften. "mor, jeg savner far" har jeg hørt små ti gange efter aftensmaden. Det er svært at undgå at få en klump i halsen og hvordan svarer man lige bedst muligt? Jeg valgte at løfte ham op og nusse ham i hårdet og sagde at det gjorde jeg også og at far også savner os og at han nok skal komme hjem igen.

Jeg puttede Jacob først, mens Mads fik lov til at se lidt Handy Manny, så vi bagefter havde rigtig god tid til god nat historie og snak. Han var heldigvis glad igen da vi sagde god nat. Men puha, synes det var lidt hårdt. Havde planer om at klare en masse rent vasketøj, men det får lov til at ligge på bryggersbordet og vente på tid og lyst...har brug for lige at slappe af inden sengen også kalder på mig (må hellere være klar, hvis Jacob mener at også søndag skal starte lidt over 5).

Tror dog jeg "kommer til" at bruge lidt penge inden da. Mon ikke Jacob skal ha' en plakat til værelset? Jeg har set på den længe og synes bedre og bedre om den, så mon ikke jeg ender med at købe den?:



...og når jeg nu alligevel er på hjemmesiden (http://www.bygraziela.com, hvor jeg også har lån billederne) kunne det være, at det fine børnestel kommer med (og sikkert også noget stof):



Godt manden ikke er hjemme! Vi kom nemlig også til af bruge lidt penge i byen i dag...

Mads' gummistøvler lugtede rigtig slemt, selv efter vask, så han har fået et par nye rigtig fine fra Hummel med lidt foer. Han valgte dem selv, men har på fornemmelsen at jeg har gjort klogt i at smide McQueen (Cars) gummistøvlerne væk...for dem har han godt nok været MEGET glad for! Jeg synes derimod de nye er fantastiske, nu behøver jeg ikke længere "undskylde" at drengen kommer i gummistøvler, når jeg har opgivet "kampen" (de ligner det jo ikke gummistøvler når bare bukserne kommer uden over):



Det var MEGET vigtig at de er sorte, for så kan han nemlig lege pirat, badman eller den sorte spiderman når han har dem på fik ekspedienten at vide! ;o)

Næste weekend skal vi til fætter-kusine-fest ved min mors familie. Det er ikke noget, der sker tit...tror sidste gang var for 15 år siden. Derfor er det også lidt øv at komme uden mand, men så på drengene til gengæld være godt klædte. Vi gør ellers ikke rigtig i ens tøj til dem, men Jacob havde en heldragt i samme print som Mads trøje på sidste julekort. Det synes jeg var lidt kært, så tænkte, at de også skulle være lidt ens igen i år. Tog chancen og købte allerede nu, så man kunne se at de søskende til festen næste weekend. Men at finde ens print i str. 8 (ja, str. 8 - drengen er kun 4!!!) og 1-11/2 faktisk ikke helt let... Til sidst fandt vi dog denne fra Danefæ, som BÅDE mor og Mads synes er seje (godt Jacob ikke har en mening endnu):



God nat herfra... ;o)

4 kommentarer:

  1. Puha 14 dage er også længe - men jeg håber i kommer igennem dem uden for mange tårer :-) Jeg er os vild med plakaten - den vil være fin på et børneværelse, kunne også nemt fristes til at bruge penge :-)

    Rigtig god weekend

    SvarSlet
  2. Når nu manden din kommer hjem så siger han nok:"Arhmen Pia du SUUUUUGER pengene ud af mig" *griner højt*

    Sikke nogen FEDE ting du snart køber/har købt :)
    Er VILD med Graziela ALT fra Graziela, men er jo ikke så modig som dig mht at købe i det store udland :)

    Gummistøvlerne har jeg også stået med, men synes de er temmelig brede, så valgte igen igen Bundgaard´s de bedste til Victor.

    ..og sidste kommentar(!) Danefæ I love it...
    Håber du får en fantastisk søndag, og håber at du kan overse vasketøjet og bare nyde drengene (vasketøjet render nemlig ingen steder)
    Vi smører madpakker og kører på udflugt. JUHUUU
    kh

    SvarSlet
  3. Tror du gør det helt rette i at kramme Mads og fortælle ham, at hans far også savner ham - og så i øvrigt give ham lov til at savne. For når man savner nogen mærker man jo også hvor meget man faktisk holder af dem :-) Og hvor er det da bare nogle fede ting, du er faldet for - jeg er VILD med gummistøvlerne! Håber I får en dejlig søndag og at ugen ikke bliver alt for hård som græsenke-næstenalenemor :-) Kh herfra!

    SvarSlet
  4. Frk. Munk > ja, det er det! Den er også købt, skal nok vise den frem når værelset engang bliver færdigt ;o)

    Libbie > alt andet ville da også vær helt unormalt *griner*. Det kan du roligt gøre, så længe du betaler med visa eller MasterCard, så er det nemlig Nets (tidl. PBS) der har risikoen ved manglende levering ;o)

    Ja, de er brede i skaftet, men så kan bukserne gå ned i, så det kun er regnbukser, der er uden over. Jeg er også vild med Bundgaard, men havde en tilgodeseddel på 750 kr. til en butik, der ikke forhandlede Bundgaard. Men har også længe været forelsket i Hummels.

    Håber I havde en god udflugt.
    kh.

    Bebe > tak, det var sødt sagt ;o). Ja, priser mig lykkelig for at han kommer hjem igen. Puha, har sendt mange tanker til de mødre, hvor det ikke er tilfældet...det må være hårdt! Tak - håber også I har nydt det. Kh.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...