søndag den 23. oktober 2011

Nye bukser til Jacob, skovtur og blogaward...

Hvor er det dejligt, når man har en søndag, hvor man når mere end forventet - sådan én havde vi i dag :o).
Jeg har fået syet et par nye bukser til Jacob med lommer og foer (begge dele første gang!) - er så glad for resultatet - og noget tyder på at "modellen" også er det (eller også var kameraet meget spændende...).
 "modellen" er lidt for aktiv til at stå stille - så her et billede af bukserne uden indhold:
Jeg synes de er blevet rigtig fine og skal helt sikker ha' gang i flere. Storebror har også bestilt et par - altså bare med Spidermann og lidt større - hmmm...
Eftermiddagen har Mads og jeg brugt i skoven sammen med min bror og hans kæreste:
dejlig tur - dejligt vejr - dejligt vejr
Med os hjem fik vi en masse materiale til at lave juledekorationer - kan næsten ikke vente med at komme i gang (så her får I lige produktionen fra julen 2009)

...har endnu ikke bestemt mig for farverne i år, men har jo også en lille måned endnu.
I midten af september fik jeg denne blogaward:

af Bettina og KGaardsted, awarden består bl.a. i at fortælle 8 ting om sig selv og sende den videre til 8 bloggere man har opdaget fornyligt (de præcise reglerne kan du læse her)
I går fik jeg så endnu en award:
denne gang fra Gitte bag denne skønne blog, reglerne er stort set ens. Jeg ved at awarden allerede har været meget omkring, derfor vil jeg tillade mig at nøjes med at videregive den til disse tre bloggere (hvilken en, de ønsker at modtage kan de selv bestemme):
Fies fjollerier (her), en skøn blog om lidt af hvert.
Skovsbo (her), en dejlig kreativ blog. 
DuusMuus (her), som jeg opdagede da hun deltog i min pakkeleg...hvor må hendes børnebørn være glad for de produktioner, der kommer fra hendes hånd. 
Og så får I lige otte hurtige om mig:
- Jeg er storesøster til Michael, der er tre år yngre (altså 27)
- Stresser min mand med kreativeprojekter
- Jeg er ikke altid den bedste afslutter (jeg stresser min mand - der i den grad er!)
- Har altid lyst til at lave om (har også massere idéer til ændringer i de sommerhuse vi i har leget gennemtiderne).
- ELSKER jul!
- ELSKER at kigge (shoppe) på nettet, nok ikke overraskende ;o)
- Tror nogle gange at jeg burde ha' været hjemmegående husmor i 50'erne
- Tror jeg var blevet lærer, hvis jeg ikke var kommet i bank (arbejder som erhvervsrådgiver) 
- Fik min første symaskine da jeg ventede Mads i 2006, men er først begyndt at bruge den da jeg var på barsel med Jacob (start 2011)...fortryder i dag at jeg ikke startede før.
Ha' god aften ;o)

12 kommentarer:

  1. Super flotte bukser Pia! Hatten af for dem, kan da godt forstå Mads straks bestilte et par også

    SvarSlet
  2. Tak for awarden! Jeg har modtaget den tidligere:-) Så jeg vil lade den ligge...

    SvarSlet
  3. Så fine bukser til din skønne dreng...

    Glæder mig til at følge dagens fangst til juledekorationer :-)))

    SvarSlet
  4. Pernille > tak, tror også det er de mest gennemførte bukser jeg har lavet (der er orange foer). Det er rart når det lykkes at lave noget, man også har lyst til at bruge. Nu må jeg så i stof og stil efter nyt stof til Mads' (godt det snart er den første) :o)

    Fie > helt ok :o)

    Catrine > ja, det er skønt når ideen er lige så god i virkeligheden som den var i tankerne...og at størrelsen også rammer plet - hvor heldig kan man være!?! ;o)

    Grafiske Finurligheder > tak, tak :o). Det gør jeg også!

    SvarSlet
  5. Fede bukser :-)
    Og tusind tak for awarden - og ja tak, jeg vil gerne modtage den! Men indlæg kommer først sidst på ugen... :-)
    Kh Pernille

    SvarSlet
  6. Skønne, skønne bukser til seje Jacob i den fedeste Alba bluse :) Hvor er han blevet en stor dreng!!

    SvarSlet
  7. Pernille > tak ;o). Mit har været længe undervejs, så stress ikke :o).

    Libbie > tak, tak...ja det passer faktisk næsten sammen ;o). Den er fed tror han har en str. 92 på på billedet, så noget lille i størrelsen (normalt str. 80-86). Er lykkelig for at jeg prøvede om han kunne passe den nu...tænk hvis den var blevet for lille!! ;o)
    Ja, synes det går start nu, han er efterhånden rigtig sikker på benene og til tider løbende...nu venter vi så bare på håret, men mon ikke det kommer ;o)

    SvarSlet
  8. De bukser er da bare for fede!! Og passer jo perfekt til krudtuglen!! :-)

    SvarSlet
  9. Tak - ja, denne gang passede størrelsen perfekt ;o).

    ...og tak for din søde kommentar på min Give Away. Og ja, et billede at Otto siger jeg da ikke nej til :o)

    SvarSlet
  10. Super flotte bukser, til en lille knægt med gang i :)
    Kh

    SvarSlet
  11. Skønne bukser! Til en skøn dreng.
    Håber jeg kan gøre det samme og komme i gang med den symaskine under denne barsel.. den har nemlig også stået og ventet alt for længe.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...