mandag den 16. januar 2012

En dejlig lang weekend i Berlin

Det er hvad vi har haft. Køreturen derned (ca. 600 km) gik over al forventning, så manden har sørme sagt at vi måske kan tage på bilferie til Italien i sommeren 2013 (Jacob skal lige have lidt mere ro på). Fantastisk, synes det giver en vis frihed at have bilen med. Selvom der er meget lidt Hr. og Fru Danmark over det, er jeg overbevist om at det er en ferieform både store og små kan leve med ;o).

Berlin var rigtig hyggelig. Weekenden blev på drengenes præmisser, så det er ikke de kulturelle billeder jeg kan vise frem, tilgengæld har vi virkelig nydt hinanden. Lejligheden vi boede i var lejet gennem finansforbundets feriefond - wauw, hvor var den lækker! Arbejder du selv i finanssektoren, eller kender en der gør (du gider at rejse med) kan den varmt anbefales! Lejligheden ligger tæt på U-bahnen og der kan parkeres lige ved døren - perfekt!

Fredag tog vi ind og så modeltogbane - virkelig et STORT hit ved Mads. Heldigvis passede det med at Jacob sov middagslur, så der var tid til fordybelse. Da vi kom derind må jeg indrømme at min første indskydelse var "nå, var det bare det?", men ved nærmere eftersyn - sikke et arbejde - sikke en detaljegrad. Kan faktisk godt forstå at det fangede Mads:

Om eftermiddagen tog vi på computerspil-museum (ja, jeg er jo gift med en computernørd, som havde læst om det nye museum), det var dog lidt skuffende (også for manden!) - så heldigt vi ikke havde så lang tid tid det, men lidt sjovt var det alligevel at gense nogle af de gamle maskiner og spil.

Lørdag tog vil ind til Sonycenter og besøgte Lego Discovery. Rigtig fint koncept og et stort hit ved Mads og Jacob. Desværre var der bare lukket alt, alt for mange mennesker ind, lidt skræmmende uden vinduer - tør slet ikke tænke på hvordan det mod ser ud i højsæson for tursister!

Men er sikker på at drengene havde en rigtig god tur, men manden og jeg er også enige om at Berlin stadig har tilgode at blive oplevet som par, det er en fantastisk by, men det sætter sine begrænsninger at rejse med en hyperaktiv 1-årig dreng og en dreng på 5 år. Derfor må Berlin være en fremtidig destination for en kæreste weekend....og mon ikke vi tager drengene med derned igen senere når vejret er bedre (varmere) og de er større, Berlin Zoo har de stadig nemlig til gode ;o)

I morgen kalder hverdagen igen - og jeg starter op med mit nye job. Det bliver lidt spændende med nye kollegaer og arbejdsopgaver. Ha' en god aften - her står den på tøjvask og måske lidt kreatid, hvis jeg er heldig ;o)

1. Lyder som en skøn skøn weekend, modigt at tage af sted med jeres vildbasse, frisk gjort må jeg sige ;)

Og held og lykke med det nye arbejde :)

Forresten - fik sendt din pakke af sted til dig i torsdags, så hvis den ikke er dukket op endnu, så burde den være lige på trapperne ;)

Kh Karina

2. Ej hvor jeg misunder Jer for sådan en Berliner-tur søde :)
    Berlin er en mega fed by, Tommi og mig var der for nogen år siden sammen med hans arbejde. Det var så fedt og jeg vil rigtig gerne tilbage dertil engang!

Men hov hvad er nu det med nyt arbejde? Det er gået min næse forbi.
    knus

3. Det lyder som du har haft en dejlig ferie. Og Berlin siger alle jo er et godt sted. Men jeg tror du har ret. Du må derned igen uden børn.
    Jeg er også i gang med at overtale Manden min til en tur derned. Men lige nu er det lidt oppe af bakken.

4. Lyder som en rigtig dejlig tur og flotte billeder. Havde nok ikke mod på en storbytur med Birk på 2½, men omvendt, hvis man gør det på deres præmisser :-)

5. Hvor ser det bare hyggeligt ud! Jeg har ikke været i Berlin siden før alle banditterne, så det er vist snart på tide med en tur igen - vi har endda nogle gode venner med børn, som bor der...
    Bliver spændende at høre mere om hvordan det føles med det nye arbejde!
    Knus

6. Karina > Ja, overvejede også om vi havde været lidt for modige inden vi tog afsted, men det gik rigtig godt ;o)

Libbie > Det var også hyggeligt, men næste gang skal det være en voksentur. Det kan være I skal med i bilen ;o). Ja, arbejdsgiveren er den samme, kollegaerne udskiftet ligesom arbejdsopgaverne. Det var ikke muligt at få det antal erhvervskunder jeg var stillet i udsigte, så har faktisk småkedet mig lidt her efter barsel, men kan allerede mærke at det er det rigtige valg. Selvom jeg har haft travlt i dag, har jeg meget mere energi og overskud efter arbejde ;o)

Henny > det må da være erstatning for tasken! ;o)

Pernille > Det gik overraskende godt, selvom det ikke blev restaurantbesøg om aftenen. Vores drenge plejer nemlig at komme i seng ved en 19.30-tiden og synes det var synd hvis de skulle sidde overtrætte når vi var ude at spise. Aftensmaden klarede vi i stedet med takeaway (det var der nemlig et rigt udvalg af i det område vi boede i), og så kunne vi voksene slappe af og hygge os når der var ro. Det passede bedre at spise morgenmad og frokost ude. I må afsted ;o)

Bodil > Det var det også - sidst jeg var i Berlin var under et ½ år efter at muren faldt - så det var vist også på tide! I må afsted - det kan anbefales - også med børn ;o).
    Jobbet er bare gået rigtig godt i dag - kan i den grad mærke at jeg har savnet udfordringer, så tror jeg bliver rigtig glad for det. Selvom jeg må indrømme at jeg også savner de gamle kollegaer ;o). Ha' en god aften. Knus Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...