lørdag den 21. januar 2012

Picnik lukker!?!

Har lige opdaget at picnik.com lukker 19. april 2012???...øv!!!, er ellers blevet glad for at bruge det :o(. Det eneste positive er, at de frem til den 19. april har gjort Premium-mulighederne gratis.

Jeg må hellere komme igang med Jacobs fotobog (fra hans første år) mens jeg stadig har mulighed for at bruge picnik.

Kender du et godt og nemt billedbehandlingsprogram? 

Er ellers alene hjemme med drengene i denne weekend. Manden er på "Kick Off" med jobbet fra i dag til i morgen. Heldigvis har drengene været gode venner det meste af dagen og til kaffe fik vi besøg af mormor og morfar. De overraskede med denne fine buket - findes der noget bedre end uventede blomster?


Mads synes vi skulle bage fastelavnsboller til deres besøg. Det gjorde vi så imens Jacob sov middagslur (vi nåede det lige, drengene ville nemlig kun sove 45-60 min i dag). Mads var med fra start til slut og lavede stort set det hele selv. Det er ikke ofte det sker - han var også ret glad for at vise dem frem da mormor og morfar kom ;o)


Ellers har vi bare slappet af og leget i dag. Drengene kom i bad inden aftensmaden (inden Jacob blev overtræt).


Da vi skulle spise ville Jacob ikke rigtig spise noget, men den betænksomme storebror (det har han i hvert fald været i dag) sagde, at det skulle han nok klare. Så Jacob fik mad af sin store helt (sjovt det lykkes, Jacob er ellers inde i en kan-selv-vil-selv periode - men Mads var altså populær i dag). Hyggeligt så det ud, men måske de alligvel først skulle ha' været i bad efter maden ;o).



Ja, det er en bule Jacob har i banden, det får man af at løbe ind i sofabordet...den er lille nu, var på størrelse med en golfbold i søndags
...den dreng, den dreng...klippekort til skadestuen er købt ;o)

Nu vi jeg indtage sofaen sammen med en pose Haribo Color-rado mix. Min favoritblanding - godt den kun kan købes i Tyskland (og at vi kun købte en lille pose) ;o)


God Melodi Grand Prix aften
(selvom det nu aldrig bliver det samme som i 80'/90'erne - hvis du spør' mig ;o))

13 kommentarer:

  1. Hvor er de søde dine drenge :o) Og jo ALTID dejligt med blomster, her i huset er det noget helt specielt, måske fordi det sker så sjældent :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lisbeth ;o). Også sjældent her...i hvert fald at få nogle ;o)

      Slet
  2. Hold nu op OVERSKUDSMOR *griner højt*(!) Pia søde hvor har du nået meget på sådan én græsenke-dag :)
    Kan du ikke slippe opskriften på dine fastelavnsboller? Jeg har aldrig bagt dem selv men blev helt inspireret nu :)
    Herhjemme har der måske nok været overskud, men fuck mand jeg når bare ikke halvdelen af det jeg gerne vil!! Har derfor lige skrevet en to-do liste så er jeg spændt på hvor meget jeg har fået streget over i morgen aften. Jeg burde gå ud og gøre badeværelset rent nu, men vælger også at se Melodonde sammen med resten af familien og nej Pia det blir´ ALDRIG ligeså godt som i 80´erne........
    Kærlig hilsen

    SvarSlet
    Svar
    1. Overskud...tja, de er på bekostning af vasketøj m.m....man må jo vælge sine kampe ;o). Får lige skrevet den ind og sendt til dig når drengenes far er hjemme igen. De er dejlige nemme, tror det er skoleopskriften fra 6. klasse. Nej, så faktisk ikke det hele i går ;o). Knus Pia

      Slet
  3. Sikke en smuk buket!! Elsker simpelthen tulipaner :). De er så.. Sprøde.. Altså det er sq da svært at forklare hehe men de er bare.. Smukke. Ja.
    Og åhh nej du må ikke sige at Picnik lukker..! Det er jeg pænt træt af.. Picnik og så Gimp er nok de 2 programmer jeg bruger mest når jeg laver billeder til min webshop Ragif.dk.. Hov var det lige en lille reklame?? Sorry ;).
    Sidst men ikke mindst - sikke nogle skønne knejter (jysk, meget! ;))... Dejligt at de er så glade for hinanden - også selvom det kun er til tider hihi.. De har hinanden - altid, og det må være fantastisk (siger jeg som enebarn)..
    Sikke en smøre ellers! Men jeg blev vist lige inspireret ;).
    Hav en god aften.
    Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det bliver også nydt ;o)...forstår godt hvad du mener mht. Tulipaner, det er en dejlig forårs blomst. Gimp må prøves og må lige holde øjemed din nye butik ;o) Tak, ja det er skønt når drengene kan enes...det kunne de så heller ikke i morges :o(

      Slet
  4. Sikken en hyggelig dag, bliver da helt lækkersulten når jeg ser de fastalavnsboller....
    Hvad angår billedeprogram så har jeg altid brugt PHOTOSCAPE... jeg er meget glad for det program og så er det gratis og meget nemt at betjene og indeholder utrolig mange muligheder......
    God weekend
    Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det må jeg prøve. Fastelavnsbollerne smagte dejligt ;o)

      Slet
  5. Picnic lukker? - Whatever - har kigget der ind ved et uheld begge gange, og synes det var noget møg og uoverskueligt.

    Nææææh - Picasa - dét ved man hvad er!!!
    Det er ganske enkelt det bedste, fedeste og uoverskuleige gratis photohalløj program du kan få.
    Og med de fleste features vel at mærke!
    Picasa 3 - tjek det ud ☺

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. Haha, hvor er det nogle skønne billeder af drengene! Søskendekærlighed når det er bedst!
    Man blir helt varm om hjertet!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...