mandag den 23. januar 2012

Endnu en børnetegning...

har dannet grundlag for en fødselsdagsgave (som dem Oldemor fik, her og her). Denne gang var Oldefar modtageren. Vi har nemlig fejret hans 79 års fødselsdag her til aften - og hvad var mere oplagt end en ny pude til middagsluren - den bragte heldigvis glæde...


 Sådan blev den til...
Først lagde jeg madpakkepapir over Mads' tegning og tegnede den af med en blyant med blød spids/stift. Derefter overførte jeg tegningen til noget lyst (blå/grå) stof som ovenfor...


Og så broderede jeg tegningen med bomuldsgarn


Til sidst applikerede jeg stofstykket over på noget kraftigt hørstof (stoffet skal helst være kraftigt, så bliver applikationen pænest, alternativt kan du forstærke bundstoffet med vlies) og lavede en pude med tittebånd i samme farve som det bomuldsgarn tegningen er broderet med...


Mon ikke vi også snart skal have et par puder selv...?

20 kommentarer:

  1. Hvor ER det noget af det mest geniale jeg længe har set!!!
    Elsker ideen om, at en dyrebar tegning nu er 'udødeliggjort' og næsten uforgængelig.
    Fedest!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker, lignende står også allerede på mormor og morfars ønskeseddel ;o)

      Slet
  2. Det er en super idé, Pia!! Og selvfølgelig skal I da have sådanne puder selv!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det tror jeg også det ender med ;o)

      Slet
  3. Ej, hvor er det dog en dog idé!

    Christina / frkstubba.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja tegningen bliver mere brugt på den måde...er vild med de første naive streger ;o)

      Slet
  4. Svar
    1. Tak, den blev også godt modtaget. Og 1000 tak for mailen - glæder mig ;o)

      Slet
  5. Sikke en super god ide. Den tror jeg lige at jeg skal kopiere.

    SvarSlet
  6. Ja, gør endelig det! Glæder mig til at se resultatet, hvis du gør ;o)

    SvarSlet
  7. Ej, hvor er det da bare en fantastisk idé! Så mangler jeg bare at ungerne tegner noget, man kan se hvad er! ;)

    SvarSlet
  8. Siden jeg så dine puder første gang, har jeg bare VILLET lave sådan nogen og nu er jeg endelig kommet igang, takket være din DIY. Jeg har dog lige et par spørgsmål.... Når jeg broderer motivet på det øverste stof, synes jeg det har en tendens til at krølle en lille smule..... skal jeg bruge vlisofix på bagsiden eller bliver den så for stiv? 2. spørgsmål: Jeg har en idé om at jeg bagefter vil lave en pude, hvor jeg broderer direkte på det mørke stof (altså uden den firkantede lap)....men hvordan får jeg overført motivet, nu hvor man ikke kan se blyantstregen på det mørke stof? Håber du kan hjælpe mig....skal selvfølgelig nok linke til dig, når puderne engang er færdige ;0)

    SvarSlet
  9. Dejligt at høre at du kan bruge DIY'en. For at undgå krøllet stof bruger jeg en af de der runde broderi-rammer (ved ikke lige hvad de hedder), men det virker ;o). Tænker at vlisofix vil ha' samme virkning.

    Når jeg laver dem på mørk baggrund gør jeg som ovenfor og tegner derefter op med en hvid kridtblyant - dem man også bruger til at tegne symønster af med. Det virker - og strenger forsvinder nemt når du broderer oveni. Man kan nok ogsåkøbe noget karbonpapir til at overføre med (har jeg set).

    Håber det hjælper dig videre - glæder mig til at se dine kunstværker - god arbejdslyst ;o)

    SvarSlet
  10. Rigtig god idé! Jeg fandt den her på din blog for noget tid siden, men nu fik jeg en tegning af min søn til mors dag, som jeg helt sikkert vil forsøge mig med.

    SvarSlet
  11. Ej, det glæder jeg mig til at se - min dreng blev så stolt første gang jeg lavede en med hans tegning ;o)

    SvarSlet
  12. Hej Pia,
    NU er den syet....dog på en lidt anden måde, da jeg ikke tror jeg kan sy så pænt som dig i hånden, men jeg vil helt sikkert forsøge mig med det næste gang, for der er en helt anden charme ved dine. Emil er dog vildt imponeret over min pude med hans tegning (han har heller ikke set dine;-)). Jeg håber det er okay at jeg har linket til denne diy - ellers må du lige give mig besked.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  13. Det er sgu en god idé, så mangler jeg bare lige nogle børnetegninger der er andet en regnbuer eller krusseduller :-) Virkelig fin pude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ellers bliver det en udfordring at brodere ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...