onsdag den 28. september 2011

Den største fejl du kan lave...

...er bedre end slet ikke at prøve.

Godt der findes en opsprætter - ærgerligt at det ikke er min favorit beskæftigelse :o(

Jeg har endelig haft tid og mod på at kaste mig ud i projekt patchwork pude, som Lisbeth så fint fik mig skubbet ud i. Et projekt, der til at begynde med, tegnede rigtig godt. Trods et utal af knappenåle har stoffet rykket sig i selve sammensyningen - det er en ommer! :o(.

Spidserne mødes ikke helt perfekt...øv. Men at det skulle lykkes første gang uden omsygning og opsprætternål havde vel også været for godt til at være sandt?..

Ovenpå sidste kursusdag er energien dog ikke lige til at prøve igen i aften - så det må vente lidt endnu...

Udfordringer er også det jeg så småt kan begynde at se i horisonten. På fredag drager manden nemlig mod Staterne. For første gang skal jeg få job, 2 børn, familieliv, indkøb, rengøring, tøjvask og nattesøvn(!) til at gå op i en højere enhed ALENE i godt og vel 14 dage...bare tanken giver mig lidt stress! Puha, lige pludselig har jeg indtrykket af at 14 dage er laaaaang tid og USA er MEGET laaaangt væk...

Selvfølgelig skal det nok gå (forsøger jeg at overbevise mig selv om!), men samtidig er jeg også meget spændt på det hele. Så længe har vi aldrig været væk fra hinanden i de godt 9 år vi har været sammen. Og hvordan mon tager børnene det? Vi satser på at se lidt til hinanden via FaceTime (på Ipad'en/Iphonen), men er det dumt når han er væk så længe?

Mon ikke jeg har fornyet respekt for enlige møder når vi er halvvejs igennem oktober? ;o)

4 kommentarer:

  1. Lille fif til patchwork projektet: drop knappenålene ;D. Brug i stedet en SEW LINE lim-pen. Da sådan en fætter er ret dyr i brug kan du nøjes med at bruge den i sammenføjningerne. Sy med et par sting henover sammenføjningen, tjek at du har ramt rigtigt. Ja det ta'r tid, men er trods alt hurtigere end at sprætte det hele op.

    SvarSlet
  2. Puha jeg kan godt forstå du er ved at få lidt stress over de to uger alene.. Jeg har også fornyet respekt for enlige mødre efter hver weekend, hvor jeg har været alene med drengene fre-lør-søn!
    Men tiden skal nu nok gå hurtigt, og det er sådan en god følelse når man har klaret det ;o)

    SvarSlet
  3. Ellers må du bare leve med de lidt skæve samlinger :o) Og kan da godt forstå, at udsigten til 14 dage alene tager pusten lidt fra dig - måske du skulle invitere familie og venner til at komme og hjælpe til nogle dage, lave lidt mad til jer og hygge :O)

    SvarSlet
  4. Lene > tak, det lyder som noget jeg skal ha' afprøvet! :o)

    Pernille > ja, frygter hverdagene lidt, har advaret på jobbet mht. mødetid. Men selvfølgelig kommer det til at gå ;o)

    Lisbeth > nej, nu har jeg jo set hvordan de kan se ud! ;o). Ja, energi og overskud er ikke det jeg har mest af i forvejen.. Det kunne være, det var det jeg skulle ;o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...