onsdag den 23. november 2011

Stille...

...jeg arbejder! Der også lidt mere stille end der plejer at være herinde...
Mads fylder 5 år den 1. december (vildt!?!). Jeg har derfor brugt de sidste par aftner foran symaskinen. Han har bl.a. ønsket sig et par smølfe bukser (og det skal han da ha'), her er projektet so far:


Mangler elatisk i taljen og at finde ud af om der skal rib i benene, elastik eller ingen af delene? De er syet med gul tittekant i siderne.

...og apropos rib er jeg også så småt kommet i gang med julegaverne, men den anden aften kom jeg vist alligevel til at arbejde på dem lidt for længe:



Hvor er det altså bare øv, når det sker (syet på ret-siden) - så er det man ærger sig over at man bare lige ville lave det ene bukseben færdig :o(.

Ud over smølfebukserne skal Mads også have en stofslange - indtil videre er stoffet klippet. Den bliver i en rest spidermanstof og i matchende ensfarvet bomuld den bliver lavet i. Mon ikke det skaber glæde at helten er med? ;o).



Nå, men jeg vil videre med produktionerne...

Den sidste pakke i pakkelegen skal også gøres klar til afsendelse og så arbejder jeg også så småt på den pakke jeg snart skal have sendt afsted til pakkekalenderen...og har hovedet fuld af idéer jeg gerne vil have ført ud i livet inden den 24. december - er jeg den eneste, der allerede nu, har på fornemmelsen at jeg måske skulle have startet tidligere? Havde lykkeligt glemt at weekenderne op til jul oftest er fyldt med diverse arrangementer for ikke at nævne Mads' fødselsdag - mon jeg husker det næste år?

4 kommentarer:

  1. Søde, søde Pia hold op hvor har du nok at se til :) Jeg er vild med dine gule titte-kanter på bukserne(!) Det gir´ lige bukserne lidt kant.
    Nu lov mig at du ikke får stress, tænk på at vi her i huset skal holde fødselsdage den 2.,15.,16. & 28. december (total godt planlagt)
    kh

    SvarSlet
  2. Må indrømme at jeg faktisk nyder at have energien og idéerne til at sidde foran symaskinen (trods at nattesøvnen stadig er MEGET ujævn).

    Det er da god planlægning - du kan nøjes med at bage boller en gang og så bare fryse ned! :o)
    Som december barn tror jeg nu heller ikke man bliver snydt, selvom gaveregnen kommer noget massivt. Synes bare en sommer-børnefødselsdag er lidt "nemmere" når man kan tage haven i brug. Knus Pia.

    SvarSlet
  3. Dine bukser er bare så flotte!!! Og den der med alt for mange projekter - oh jeahh, den kender jeg.... Jeg har klaret 1. julegave i dag, jubii, men mangler til gengæld stadig pakkekalender og adventskrans ;)))

    SvarSlet
  4. Ja, det er urtrolig man aldrig bliver klogere :o)

    Vi er kun på adventkalender i år, det blev for meget sidste år for Mads med alle de pakker i december (han har fødselsdag på torsdag).

    God arbejdslyst :o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...