lørdag den 5. november 2011

Hvorfor er det så svært, at tage tid til sig selv?

Efter mandens tur til USA og efterfølgende weekend med "de gamle drengene" synes han også at jeg skulle have lidt alenetid. Faktisk synes jeg også, at jeg trænger til det. Ikke så meget det at komme ud med veninderne (det kan jeg nemlig oftest godt klemme ind i hverdagen) - nej jeg trænger til at få lov at være kreativ (sådan i længere tid ad gangen - ikke bare de 2-3 timer jeg indimellem kan klemme ind efter drengene er lagt). Derfor bestemte vi at denne weekende skulle være min weekend...!

Men så spurgte nogle at vores venner om ikke vi skulle mødes søndag. Tjo, det kunne jo være hyggeligt, så jeg sagde ja (man kan da heller ikke sige nej, bare fordi man gerne vil lave noget alene, kan man?). Tror jeg bliver nødt til at arrangere et blogtræf i Silkeborg til foråret - sådan et, hvor både symaskine, papir, sats, lim, garn, strikkepinde, hæklenåle osv. er velkomne for at være tro mod min tid til bare at være kreativ :o)

Nå, men det er altså blevet til, at jeg har været alene hjemme fra ca. 9.30 i morges og så kommer drengene hjem igen efter kaffe/engang inden aftensmad (de er taget ud til farmor og farfar for at blive forkælet).

Må indrømme at jeg har nydt at være alene hjemme. Jeg har nået at lave dåbsgave (det meste af den) til drengene lille fætter, der skal dåbes i næste weekend.

Det blev til en stofslange (syet efter DIY'en på Alma la Palma's universe):


(sådan en tror jeg også hver af drengene ska' have i julegave - synes den er kær).

Og en vimpel/flagranke (har ikke helt bestemt om den skal forsynes med hans navn i hvid filt...):



Udover de to ting skal han også have en sættekasse (men den er ikke helt færdig og klart il fremvisning endnu).

Jeg har også haft tid til at "lege" lidt på Jacobs værelse. Jeg har købt det sødeste masking tape med mumitroldene på - det pynter nu på hans bogreol/tallerkenrække  - synes det er blevet rigtig godt!

Må indrømme at jeg efterhånden er blevet rigtig glad for maskingtape (som en masse andre i Blogland er) - synes det giver en rigtig fin effekt og så taget det INGEN tid og fortryder man - ja, så skal der ikke males m.m. for at være tilbage til status quo :o).



...Go' lørdag - jeg vil tilbage til "arbejdet ;o)

14 kommentarer:

  1. Hvor er slangen blevet fin - dejligt du har haft lidt alene tid :-)

    SvarSlet
  2. Ja - håber de bliør glade for den ;o)

    SvarSlet
  3. Rigtig fin slange. Jeg er også i gang med at lave to til drengene i deres favorit farver - mangler kun øjnene. Jeg har dog ikke helt bestemt mig for om det bliver en julegave eller en kalendergave. Kan jo ikke vente med at se om de bliver glade :-)

    SvarSlet
  4. Kender det godt, når vi herhjemme har aftalt at weekenden er min kommer der altid et eller andet i vejen, jeg gør det at tirsdag og fredag har jeg fri kl 11.30 og fast en af dagene, helst tirsdag henter jeg først storm kl 16.30, så jeg har hele 4 timer en til 2 gange om ugen, enten til krea eller bare afslapning uden mand og barn. Så vidt som muligt er tirsdag syklub dag med en fra min gamle Mødregruppe, og selvfølgelig kan sygdom komme i vejen:-).

    SvarSlet
  5. Kig forresten ind og vær med i min julegave give Away Pia:-). Knus

    SvarSlet
  6. Sarah > nej, det er jo det ;o) - jeg glæder mig til at se dem, hvis du da viser frem.

    Tamra > lyder som en god ide. Må være dejligt at ha' nogle at sy med, så bliver det også oftest til noget. Jeg har fri kl. 13 tirsdag og fredag, men det ender oftest med andre planer (frisør, tandlæge m.m.) de dage. Må blive bedre til at lave og ikke mindst overholde aftaler med mig selv! ;o)

    Så har jeg været forbi din Give Away - er for nysgerrig til ikke at deltage ;o).

    God weekend. Knus

    SvarSlet
  7. Hvor har du været produktiv :o)
    Men jeg kender godt problematikken med at tage sig tid til sig selv..
    Hvor har du fundet mummi masking tape? Det er bare rigtig fint!

    Hvis du mangler en med-arrangør til et blogtræf så melder jeg mig gerne! Jeg har nemlig også barslet lidt med den tanke..

    SvarSlet
  8. Sikke meget du har nået. Tror at tids-problematikken er et generelt problem når man har børn; måske det er os mødre, der har svært ved at sige, at nu skal jeg være i centrum. Og når vi endelig har den, så bruger vi den på vasketøj i stedet. Min mand siger engang imellem, at jeg er dårlig til at prioterere, og måske han har ret..?

    SvarSlet
  9. Har det samme problem ;o) Jeg kan slet ikke sidde ved symaskinen når Frederik er vågen, han piller alle vegne!!! Jeg vil så gerne finde nogen at mødes med en til to gange om måneden så man kunne inspirere hinanden og få lavet noget! Men jeg er vel ikke så heldig at du bor i Vestsjælland!!!

    :o) Karina

    SvarSlet
  10. Pernille > ja, utrolig så meget man kan nå, når man ikke bliver afbrudt hele tiden :o). Fandt det faktisk her i Blogland på en norsk blog: http://mammatamo.blogspot.com/. Hun har sin egen internetbutik: tamo.no og ville heldigvis gerne sende til Danmark.
    Det kunne da være hyggeligt du må gerne sende mig en mail: pia_skytte(a)hotmail.com :o).

    Rebekka > ja du har ret. Min mand når sjovt nok altid det han sætter sig for :o). Nogle gange tror jeg, det er et spørgsmål om at gi' slip. De klarer det jo alligevel selvom jeg er væk en dag eller to. Og måske kunne han også handle ind når børnene er lagt i stedet for at jeg går det i frokostpausen eller på vej hjem fra arbejde... Er bange for det er en af de indgroede vaner, der er svær at slippe af med.

    Karina > desværre ikke, midt i Jylland - kunne ellers ha' været hyggeligt :o)

    SvarSlet
  11. Pia - du kan tro at jeg viser frem. Har allerede gjort det. Måtte dog passe på at Alexander ikke ser billederne da det jo er en gave :-)

    SvarSlet
  12. Ej, hvor er de fine. Tror Mads' skal være med noget af det Spiderman stof vi har tilovers. Jeg skal godt nok passe på at han ikke ser den inden jul - hans blik fanger ALT med Spiderman pt.! Tænker at jg venter med at putte fyld i til umiddelbart inden han skal han sin, så e det nok lettere at gemme :o)

    SvarSlet
  13. Det lyder også sejt med Spiderman - han er også et hit herhjemme!
    Jeg har gemt slangerne i en stor pose fra Inspiration højt oppe, men det er jo ingen garanti ;-) De bliver nok givet i kalendergave for jeg glæder mig til at se hvad de synes.

    SvarSlet
  14. God ide, sådan en pose fanger helt sikkert ikke interessen her. Tror han vil synes det er sejt, jeg er mere til sådan en jeg har lavet eller sådan nogle som dine. Men er sikker på at det andet virkelig vil være et hit - og det er jo helt klart det vigtigste :o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...