mandag den 28. juli 2014

"Nyt" børneværelse step 1 /Boys Month 2014, del 7

Jacob, der fylder 4 år til september (med allerede er i str. 5-6 år) og har sovet i sin Juno-seng indtil nu (sidste jeg viste hans værelse frem så det sådan ud). Den seng kunne han næste ikke være i mere, så vi måtte finde en ny.

Jeg havde en lille drøm om en gammel teaktræs seng - den idé var manden ikke helt så lun på, men da jeg havde fået den forhandlet ned i 100 kr., var han mere samarbejdsvillig. Sengen kom med hjem, vasket og fik ny madras.

Da Jacob har døjet en del med astma, blev vi enige om at give værelset den store tur og fjerne gulvtæppe og samtidig røg skydedørs skabene (opbevaringsproblem fra før vores ombygning).

Heldigvis havde gulvet ikke taget skade af at være tildækket i 5 år (men nu drømmer jeg om at gøre det samme med Mads' værelse).


Jacob er vild med hans nye STORE seng (måske fordi Dusty Markhopper er på den nye store dyne og hovedpude).


Jeg glæder mig til at få lavet resten af værelset klar. Har et par idéer til tøjopbevaring og reolplads jeg skal have prøvet af, men det kræver lige at værelset bliver malet først, men tror det bliver rigtig godt.

Selvom værelset langt fra er færdigt er han så glad for det. Vi har også pyntet væggene med stop-skiltet vi lavede i sommerhuset


- og Dusty Markflyver uro (Disney Planes/Flyvemaskiner).



Planen til pynt var ellers McQueen (Disney Cars/Biler) som jeg endnu ikke er helt færdig med, men jeg indgik en byttehandel via Instagram:


Da Mads så navneranken, bestilte han også sådan noget pynt - det har Jacob så fået lov at låne indtil hans McQueen er færdig ;o)

Glæder mig til at kunne vise et færdigt værelse - elsker at indrette børneværelser! ;o)

10 kommentarer:

  1. Sikke et fint værelse du har lavet. Min Liva bliver 4 til november og bruger i noget tøj endda 122, men hun kan ligge lidt mere i hendes junoseng - det synes hendes mor i hvert fald godt at hun kan.
    Kh Maria (min-mors-mirakler)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi, hi - jeg opdagede så også at han er i en str. 122-128...sådan går det når han nærmest kun har "mine" t-shirt, så forlænger jeg jo bare mønster uden at opdage at han springe til ny størrelse ;o)

      Slet
  2. Skønt ser det ud!
    Trond havde også en teak seng, men fik desværre hoppet samlingerne helt fra hinanden, så den er på orlov i gæsteværelset. Jeg drømmer dog om at få den ind på værelset igen en dag. Den er smuk :-).

    Jeg kan godt forstå, du får lyst at pille tæppet af i Mads værelse også.
    Tæppegulve er bare ikke helt så smukke.. Med mindre det virkelig er et fantastisk tæppe. Men det er tæpper nu sjældent, synes jeg :o).

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv, han er så stolt af sin rigtige seng og nyder at vi kan ligge ved siden af hinanden og læse godnat-historie (det gør jeg også) ;o).

      Det er alt mørkt næsten ensfarvet tæppe, men nu hvor legetøjet ikke bliver hakket ned i gulvet mere er trægulve altså så meget mere mig...mon ikke det ryger snart, når jeg engang bliver færdig med Jacobs værelse ;o)

      Slet
  3. Du er for vild til de papirklip! De er fantastiske, som alle de andre jeg har set du har lavet ;-)
    Og sikke et skønt værelse han får.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Katrine - de er nu ikke så svære at lave. Det gælder bare om at tænke i lag ;o)

      Slet
  4. Skønt værelse! Sengen er virkelig fed! Vi skal også i gang med en genindretning af Ottos værelse for at lokke ham til at sove derinde igen - det skal være et Spiderman-værelse har han bestemt :) Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det bliver så fint når det er helt færdigt, håber jeg ;o). Spiderman værelse ville også være et hit her. Kh. Pia

      Slet
  5. Du laver simpelthen de fedeste klip til drenge (har selv en dreng, som ville elske dine klip med Cars og Planes) Du har en helt særlig evne til at se muligheder og få dem overført til papiret og saksen. Virkeligt fede designs :-) Så må jeg se om jeg kan gøre kunsten efter medplanes, for de er virkeligt fede :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne - den med planes er ikke så svær, bare du tænker i lag - ellers send mig en mail: pia_skytte(a)hotmail.com, så kan kan det være vi kan finde ud af noget ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...