søndag den 31. august 2014

Indianer...

I dag står den på fødselsdagsbrunch ved min niece - hun fyldte 2 år i torsdags.

En del af hendes fødselsdag lavede jeg i sidste weekend, da vi havde kreaweekend - nemlig en tipi (efter Mette/One ByM's DIY på Instagram)



Tipien er syet i stof fra Stof & Stil tilføjet neon rød kantbånd og mørkeblåt piping. Men vilje har jeg forsøgt at lave den lidt neutral i stofvalg, så både drenge og piger gider at lege i det ;o).

Jeg valgte at tilføje en vimpel, et patchworktæppe og lidt papirfjer/pynt. Begge mine drenge var helt vilde med tipien da de så den - og Jacob har da også bestilt en til sin fødselsdag (nu må vi se om jeg når det - det er allerede i mindste af september!).

Patchworktæppet er syet af rester fra tipien, rævestof fra Stof2000 (tidl. kollektion), monteret med quilted bomuldsjersey og neonrød piping.


Kartonfjerene er lavet efter denne model og blot monteret på noget drivtømmer jeg fandt i sommerferien (der har fået lidt posca-tusch):




Tænker at den type ophæng også bruges som drømmefanger på drengenes værelser eller i soveværelset...tror ikke jeg er helt færdig med de fjer ;o)


Er spændt på om fødselsdagsbarnet og hendes mor og far kan lidt gaven...

23 kommentarer:

  1. Jeg sidder med min knap fire årlige dreng i sofaen og kigger på din blog. Da han kaster et lille glimt på hvad jeg egentlig sidder og laver, vender han sig om og spørger om jeg laver sådan en til ham til fødselsdagen :-)
    Super flot lavet Pia!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den må du lave til ham - min knap 4-årige havde samme kommentar, så han få også en tipi om godt 14 dage ;o).
      Mange tak Ivanka

      Slet
  2. Hold op hvor er den bare flot og gennemført.

    SvarSlet
  3. Hold da op det må have været et stort arbejde med alle de detaljer. Men super flot er det. Måske en ide til mine tøser også :-)

    SvarSlet
  4. Den er ikke mindre en SKØN din tipi ;-)

    Den er da enhver lille indianers drøm ;-)

    SvarSlet
  5. Du laver altid så gennemførte ting...

    Virkelig skøn gave

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - den blev heldigvis godt modtaget ;o)

      Slet
  6. Nøj, hvor er den lækker...
    Jeg er vild med både stof og detaljer, meget gennemført.. :o)

    SvarSlet
  7. Sikke en fin gave. Den er virkelig lækker og gennemført. Virkelig god idé med papfjerene. Er virkelig imponeret over hvor meget du har nået på den weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det er nu kun selve tipien af det på billedet jeg syede til kreaweekend :o)...men, ja man når en del når der ikke er "moar, kom lige..." hele tiden ;o)

      Slet
  8. Hold nu op hvor er den bare blevet god Pia!!!!!!!
    Klap dig lige på skulderen 10 gange :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Libbie! Hun blev heldigvis også glad for det og gik selv hen til tipien flere gange da vi sad ved bordet :o)

      Slet
  9. Hvor er det super lækkert - er i gang med at sælge Alberts Bobles telt/hule, da det fylder for meget og overvejer at lave en tipi til ham, så han stadig har en hule han kan finde frem :) Så skal helt sikkert have set på den DIY du linker til.
    Tak for skøn inspiration :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - tænker det er praktisk at det kan pakkes væk eller tages med uden at fylde meget :o)

      Slet
  10. Super fed, sådan en må jeg også igang med, hvor stor er åbningen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg har lavet åbningen ca. halv så højt dom i DIY'en - dvs cs. 60 cm...så er den lidt mere "hule" og voksenfrit område :o)

      Slet
  11. Wauw Pia, den er super fed !! Hun blev da ellevild gjorde hun ikke??

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...