torsdag den 21. august 2014

Nyt værelse til Jacob (step 2)

Først kom den nye seng til (her) og i sidste uge fik vi endelig sat de nye reoler op - så nu begynder værelset for alvor at tage form.

Jacob elsker at han nu har det fulde overblik over legetøjet.


Jeg valgte at lave en lille skrivebord på hans værelse, det har været et større hit end jeg lige havde forventet. Mads bruger nemlig ikke det jeg lavede til ham så meget til leg (mere til at sætte fra på), men tror Jacob nyder at sidde i fred og ro og tegne uden storebror kommen med kommentarer


Værelset bliver så hyggeligt når vi er færdige!

Det eneste vi mangler nu er lidt over sengen (mere herom i starten af september) og et par gamle omklædningsskabe til alt hans tøj.


Jeg er vild med den stemning der er på værelset - men vigtigst af alt, så elsker Jacob det! Han er så stolt af det hele allerede nu. Hver gang der kommer nogle på besøg, der ikke har set forandringerne, skylder han at løbe ud af værelset, lukker døren og åbner den først igen med et "tada!" når de står klar foran døren.

Er helt glad for at han er med til at se forandringerne løbende denne gang. Egentlig er jeg mest til at få værelset klar på en weekend, men det har ikke været muligt denne gang...men det ville nu også næsten være synd ikke at give ham glæden ved hver nye "ting" der bliver lavet... ;o)

Ophængene til hylderne er købt i Harald Nyborg, selve hylderne er fra Jem & Fix. Jeg har købt nogle i dybde 20 og 30 cm., selve skrivebordet er 40 cm. dyb. De dybeste hylder sidder tættest på sengen og højest oppe, så de ikke er "i vejen" for leg på gulvet.


Tænker denne type opbevaring fremtidssikrer hans værelse. Mads' behov for opbevaring er nemlig meget anderledes end Jacobs. Mads leger næsten kun med Lego nu, hvor imod Jacob stadig har legetøj der fylder.

I takt med at Jacob bliver ældre tænker jeg at vi kan tilføje hylder, så han også får mulighed for at "udstille" sit Lego.

De åbne hylder kræver lidt mere bevidsthed omkring oprydning fra Jacob - men det har han nu selv allerede fanget. Den anden aften da jeg kom ind på værelset fik jeg besked på at hænge et skilt op:


"for mor, så glemmer jeg ikke hvor mine riddere skal stå - nu mangler jeg bare at lave skilte til alt det andet legetøj".

Min store dreng - elsker hans tegninger lige nu! ;o)

10 kommentarer:

  1. DU er så god til indretning Pia, jeg går altid død i projekterne...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Libbie - jeg kommer ned og hjælper med dine projekter en dag ;o)

      Slet
  2. Hvor ser det lækkert ud! Og tror også det er sundt at børnene er "med i processen". Er det så ikke noget med at de tager mere ejerskab??? (jeg har en snart 2 årig- så hvad ved jeg??? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jo det tror jeg du har ret i - og så hyggeligt at han har en mening om tingene - det har hans storebror ikke rigtig haft på samme måde ;o)

      Slet
  3. hvor er det bare blev godt. Virkelig fint. Det er perfekt både til leg og til ro. Endnu et lækkert rum fra din side. Kh Maria (min-mors-mirakler.blogspot.dk)

    SvarSlet
  4. Det ser bare top dollar lækkert ud!!

    SvarSlet
  5. Hvor bliver det godt. Og hvor er det skønt at han selv går så meget op i det :)

    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, når han modtager det så godt glæder jeg mig endnu mere til at vi er helt færdige ;o). Tak

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...