søndag den 31. marts 2013

Når nu det sner i Marts...

...og Line ("minbettefyr") viser hjemmesyet elefanthue på Instagram - tja, så skulle det lige prøves.

Jeg har længe synes at drengene trængte til nogle nye - da dem de har, ofte får en hård medfart i børnehave og vuggestue med sand, jord, mudder og lign.

Men nu har de fået et par til "pænt" brug, kedelig ensfarvet jeresy og rib, men ville ikke lig kaste mig ud i noget med print, førend jeg vidste hvordan de sad.


Men af et første forsøg er det egentlig ok - jeg havde tage lidt fra i mønsteret, da de er syet i ren jersey (så er der da lidt forår overdet), men ikke helt nok. Den kunne godt sidde lidt mere til...


Mønsteret jeg har brugt og tilrettet er fra "Alt om håndarbejdes Symagasin nr. 10/2011". Med et par ørebørn i huset er det ikke sidste gang jeg har kørt en elefanthue igennem maskinen...

De er også testet og godkendt til leg og snekampe! ;o)

8 kommentarer:

  1. Rigtig fin - det mønster har jeg også haft brugt og jeg syntes det fungerede godt.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de blev næsten helt perfekte, skal dog ha' taget noget af størrelsen så den sidder mere tæt ;o)

      Slet
  2. Hvor er den fin. Syntes tit jeg støder på indlæg med mønstre fra Alt om Håndarbejde - er de gode/nemme?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lånt en hel stak på biblioteket, men har kun nået at afprøve to og de har været gode og nemme at forstå og aftegne ;o)

      Slet
  3. Så fint!
    Ja, jeg tror aldrig jeg køber en elefanthue igen efter jeg opdagede hvor hurtigt jeg kan sy den selv!
    Jeg har også prøvet det mønster, men jeg syntes også den sad løst!
    Så jeg har faktisk bare lavet mit eget mønster, som jeg tegnede af fra en af de gamle hue! Så fik jeg den også rund i toppen, som jeg bedre kan lide!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, det var godt nok overraskende nemt, men du har ret, det skal tilrettes en del. Toppen kan jeg godt lide til Jacob, men Mads er ved at være for stor til top efterhånden ;o)

      Slet
  4. Det er sørme et par lækre huer.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...