fredag den 2. december 2011

At være uheldig og heldig på samme tid.

Det må jeg siges at være i øjeblikket. Jacob er stadig syg, så jeg kom hverken på job eller fik mulighed for at mødes med Pernille (som jeg desværre stadig) kun kender her i Blogland - jeg havde jeg altså virkelig set frem til!!! :o(

Jacob virkede ellers i bedring i går, men i nat fik han høj feber og voldsom hoste (igen). Det var rigtig ubehagelig, det var som om han ikke kunne holde med at hoste igen, så jeg lå ved siden af hans seng det meste af natten. Jeg fik ikke sovet meget, for når han sov lyttede jeg efter om han nu også trak vejret. Puha, krydser fingre for at vi ikke får flere af de nætter! Heldigvis tror jeg Jacob mener det samme - i hvert fald lykkes det at give ham masken (astma) næsten med fuld dosis her til aften. Årh, jeg håber det virker...
Min mor var heldigvis (endnu engang) sød til at hjælpe. Hun kom herud i dag, så jeg også kunne sove imens Jacob sov. Det er begrænset hvor længe man kan holde den kørende uden nattesøvn, så de par timer gjorde virkelig godt - tusinde tak mor!

Til gengæld var der tre positive ting ved at være hjemme i dag:

 - Jeg kunne nyde mit julepyntet hus:


 - Jeg opdagede tidligt, at jeg havde vundet Lines Give Away - og endda retten til at vælge først (jubi!!!):

(jeg har valgt et af hendes fine tæpper)

- Jeg kunne hente Mads tidligt i børnehaven, så han kunne komme hjem og lege med sit nye legetøj:


- og bagefter nyde synet af et stk. dreng, der klipper ønsker ud af reklamerne...vores "reklamer nej tak" er blæst af postkassen - det benyttede reklametbudet så lige til at tømme sin taske i vores postkasse. "Skønt" med 3 stk. af hver reklame, når de er uønsket fra starten...!!!


God nat - jeg vil smutte under dynen og håbe på en rolig af slagsen. Manden er til julefrokost, så må hellere få noget, måske lidt søvn, så en af os er bare lidt vågen i morgen når drengene er det :o)

6 kommentarer:

  1. Jeg kan rigtig godt lide din måde hvorpå du får vendt tingene til noget positivt! Det må være en god ting at kunne :-) God weekend til jer. Kh. Mette

    SvarSlet
  2. Øv altså, hvor er det bare synd for jer og mest Jacob... Men godt du kunne glæde dig over hjemmet og alt dit fine julepynt :-) Ser virkelig hyggeligt ud! Og tillykke med gaven - sikken dejlig gevinst!!
    God bedring igen-igen - og god weekend!
    Kh Bodil

    SvarSlet
  3. God bedring med drengen. Hvor er det synd han har det skidt. Dejligt at du trods alt kan finde hygge og nyder stunder.

    SvarSlet
  4. Øv, synes godt nok din lille mand er meget ramt af sygdom! Har du overvejet at få tjekket ham få MBL-mangel, for det lyset som om, at han hiver alt til sig? Tjek evt. Mamma Mias blog.
    Men god bedring til ham og håber du får lov til at få lidt søvn:-)

    SvarSlet
  5. Rigtig god bedring med Jacob!
    Håber vi finder en anden dag at ses, snart, men selvfølgelig kommer drengene før alt andet. Bare han snart bliver frisk..
    Rigtig god (jule)weekend

    SvarSlet
  6. Mette > sådan er jeg heldigvis opdraget ;o) - også god weekend til jer... Kh. Pia

    Bodil > Tak, tak, tak ;o). God weekend. Kh. Pia

    DIY > Tak, ja han er/har desværre været hårdt ramt - heldigvis går det ikke så tit ud over hans humør :o).

    Stine > Ja, det synes jeg også! Det er nok primært hans astma/øre der er skyld i det. Men jo, må da høre lægen ad om det kan have en sammenhæng.

    Pernille > tak, han er noget svær at gennemskue, synes igen det så ud til at gå den rigtige vej, men måtte omkring vagtlægen i eftermiddags. Jeg har sendt dig en mail, så vi måske kan være heldige at finde en eftermiddag/aften snart ;o) - også god weekend til jer!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...