tirsdag den 26. januar 2016

Evighedsprojektet - der blev færdigt!

I januar, for to år siden, fik jeg en idé om at lave et patchwork tæppe til sofaen. Det projekt har jeg siden bandet væk mange gange...! Når man ikke har særlig meget rutine med patchwork syning i hånden var det nok ikke det smarteste, at vælge et projekt med masser af stjerne - hvor hele seks spidser mødes - som det største projekt til dato.

I takt med rutinen kom, er syningerne blevet pænere - men det har også betydet at jeg ikke har været 100% tilfreds med den første del af tæppet. Derfor er projektet flere gange endt i skabet og jeg har været tæt på at klippe det op i mindre stykker og sy puder...men efter sidste kreaweekend tog jeg et kig på det og tænkte NU skulle det være - og hvor er jeg glad for det!

Det blev jo rigtig godt!!! Jacob udbrød han helt uden opfordring "wauw - hvor er det stort og smukt, det tæppe" da han kom ned i stuen morgenen efter det var færdigt...der fik han lige plus på kontoen! :o). En noget bedre reaktion end den, der kom fra hans far kom med (endda på opfordring) "det er da meget flot, men har vi ikke tæpper nok?".






Tæppet er monteret med prikket kantbånd og sort quiltet jersey på bagsiden...og har allerede været i brug flere gange ;o)

24 kommentarer:

  1. Wow! Et flott teppe og et nydelig stykke arbeid! Virkelig modig å gå løs på et så stort håndsydd prosjekt - jeg er imponert! Det blir diamanten i sofaen!

    Hilsen Heidi
    Oslo/Norge

    SvarSlet
  2. Man bliver jo helt blæst væk. Hvor ER det flot. Tillykke med det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - er også glad for at jeg fik lavet det færdigt ;o)

      Slet
  3. Det er virkelig flot. Tillykke med at det blev færdigt - det er så skønt at få ting færdig der bare har ligget i skabet.
    Knus fra Heidi

    SvarSlet
  4. Det er bare så pisse flot Pia!!! Godt du nåede i mål med det, så mangler jeg bare at få et spark og komme videre med mit retro :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde - det er så skønt! Nyder synet hver dag! Ellers må du tage dit med på kreaweekend næste gang ;o)

      Slet
  5. Hold op hvor det smukt Pia, det kan du dælme godt være stolt af.

    SvarSlet
  6. Hold da op for et arbejde. Men wauw hvor er det smukt.
    Kh
    Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var lidt naivt at kaste mig ud i det inden rutinen var der ;o). Tak.

      Slet
  7. Sikke et fint tæppe - og sikke et arbejde! Hvor er du go'!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - er glad for at jeg valgte ret neutrale farver, tænk hvis jeg var blevet træt af det inden det var færdigt ;o)

      Slet
  8. Gitte - Muttispagutti27. januar 2016 kl. 13.27

    Det er bare så flot Pia! Godt du ikke lavede puder af det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Gitte - ja, har godt nok været tæt på mange gange! ;o)

      Slet
  9. Det er godt nok blevet flot, men kan godt sætte mig ind i det med projekter der går i stå... Dem har jeg mange af. Kender også godt følelsen når man så endelig tager sig sammen og får det afsluttet. Det er ikke mindre en fantastisk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Det er nemlig en helt fantastisk følelse ;o)...men har underligt nok lyst til at gå i gang med endnu et stort patchwork tæppe...hvornår bliver man klogere? ;o)

      Slet
  10. Piiiift! Hvor er det flot det tæppe... og nej! man kan ikke få tæpper nok, kan du godt hilse manden og sige, men hans svar kunne ligeså godt være kommet fra manden min, han er også svær at begejstre med den slags ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Karina. Ja, de stakkels mænd må finde sig i meget ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...