søndag den 15. september 2013

3 år!

Jacob fylder 3 år i dag - han bliver altså alt, alt for hurtigt stor!

I onsdags fejrede vi ham i børnehaven. Når det nu alligevel ikke kunne være på selve dagen, havde jeg spurgt hvilken dag det var bedst. Onsdag var dagen hvor alle pædagogerne var der, så der blev det.

Jeg havde haft (store) planer om at lave hjemmelavede frugtstænger eller -kugler, men på trods af at jeg pt. går hjemme (afspadsering) løb tiden fra mig.

Om morgenen inden vi tog afsted fik vi lavet en hurtig snack:


Banan på ispind rullet i kokos sammen med rugbrød ristet i ovnen udstukket som flyvmaskiner:


Institutionen har sukkerfri fødselsdags-kostpolitik. Mads har gået samme sted, så vi kunne jo egentlig bare "genbruge" idéerne fra ham, men selvom man er 2'er skal alt jo ikke være en gentagelse ;o).

Snackene var hurtige at lave - og jeg kom hjem med tomt fad og skål, så de blev godkendt.

Jeg var heldig at få muligheden for at deltage i deres formiddagssamling. Det er altså noget helt særligt at opleve sin søn på den måde. Han var så stolt og skrålede med på alle sangene og hyggede med bedstevennen.




- der er vist ikke noget som helst baby tilbage i ham. Det gør nu heller ikke så meget, bare han bliver ved med at ville holde i hånd og være gavmild med krammere og kys laaaaang tid endnu ;o)

Fejret herhjemme er han også blevet i stor stil. Vi fejrede ham jo med traktor(!) fødselsdag i sidste weekend med min familie - og i går havde vi svigerfamilien til brunch.

Samme koncept som sidst - dog var der denne gang lagkage med græs og jord ;o)


Der blev pustet lys ud


...og da jeg vendte mig om efter lagkagekniven røg der lige en finger hen over flødeskummet på siden. Så er man da også sikker på at få først ;o)


Der er vist én, der har en meget sød tand. ;o)

Dagen i dag er vi bare os fire herhjemme - og måske en tur til Aqua og se på fisk og Lego - men tænker det er helt ok, når vi var 16 i går.

5 kommentarer:

  1. Tillykke med den store dreng, lyder til at have været en dejlig dag (:

    - Anne

    SvarSlet
  2. Sikke en fin fejring:) stort tillykke med din store dreng, ja ikke meget baby der (hvor jeg dog forstår dig!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, tilgengæld er det helt vildt hvor meget der sker med dem lige nu ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...