onsdag den 7. august 2013

Patchwork-debut

Som bl.a. Lena (http://morstankeblog.blogspot.dk) og Pernille (http://mormedmegetmere.blogspot.dk) havde jeg også kastet mig over et 3D-patchwork i sommerferien - havde dog valgt lidt andre farver og nogle mindre papstykker (ikke det smarteste at gøre når det er patchwork-debut).

Men i lørdags fik jeg endelig monteret patchwork med pipingbånd (gul) = og lynlås (= grå).

 
Synes den passer perfekt i stolen vedsiden af den fine dot-pude, som er en del af en byttehandel med Josefine (http://enelefant.blogspot.dk).


Puden er ca. 30 x 30 cm - så jeg næsten færdig på vores campingtur.

Jeg havde aldrig troet af jeg skulle blive en, der lavede patchwork, men med en stoflim (så man slipper for at ri stoffet på pap inden) passer det fint til min tålmodighed - eller det vil sige næste gang bliver papstykkerne nok lidt større ;o)

Desværre havde jeg ikke lige en pude i str. 30 x 30 cm - men kun en aflang - derfor er puden godt fyldt ud, så syningerne er desværre lidt for synlige tæt på.


 Jeg må have fat i en anden pude ;o)

36 kommentarer:

  1. Den er bare så flot!
    kh Lena

    SvarSlet
  2. Wauw sikke et arbejde. Den er super flot i hvert fald på billederne :-)

    SvarSlet
  3. Hold da helt op, hvor er den flot!!
    Rigtig smukke farver.
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Sabrina - ja gul og rød er blandt favoritterne ;o)

      Slet
  4. DEn er SÅ flot. Godt arbejde. Og lækkert at se en ny farvesammensætning!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Maria - ja, der skulle lidt farve på, hvis den skulle passe herhjemme ;o)

      Slet
  5. Hold op den er flot, og sikke en tålmodighed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tog ikke så lang tid som frygtet og er allerede igang med endnu en - bare i andre farver og større papstykker ;o)

      Slet
  6. Rigtig flot resultat! Du kan vist roligt fortsætte med det der patchwork dér!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, kan heller ikke rigtig stoppe igen ;o)

      Slet
  7. Den er virkelig blevet flot :) Det kan du da sagtens blive ved med ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Simone - det er også så hyggeligt at sidde med i sofaen om aftenen, så næste projekt er allerede i gang ;o)

      Slet
  8. Flot som altid, du er en ørn til det med farver, og så passer den jo perfekt!

    SvarSlet
  9. Wow, hvor er den bare flot!!! Og sikke et arbejde!
    Og den passer jo perfekt ved siden af den flotte runde pude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, tror også det er der den kommer til at bo ;o)

      Slet
  10. Den er altså virkelig fin! Du er så god Pia.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  11. Hvor er det vildt, at det er første gang, du prøver kræfter med det. Den er SÅ fin!

    Rigtig god weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, burde nok være starter med sekskanterne, men dette mønster var mere mig, tak ;o)

      Slet
  12. Hej

    den er bare super fin din pude - tror jeg vil kaste mig ud i et projekt magen til.

    Er det bare en tilfældig rhombe du bruger? Hvis jeg lægger 3 rhomber op med hinanden, så passer de langt fra sammen. Har du en hemmelighed?

    Hilsen Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg har bare brugt et skabelonerne fra et klippe har fra stof og stil. Der er 3,5 cm fra spids til spids på den smalle side og 6 cm fra spids til spids på den lange side ;o)

      Slet
  13. Waouu hvor er den FLOT, Pia! Jeg er helt forelsket :-)

    SvarSlet
  14. Den er simpelthen så pæn!

    SvarSlet
  15. Hej Pia. Ville lige høre dig, om jeg evt kan få en skabelon på denne rombe? Så vil jeg blive rigtig glad.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helena. Jeg har klippet romben ud af et skabelonark fra Stof & Stil - de havde dem stadig sidst jeg var forbi ;o). Af samme ark kan klippes andre modeller og pris pr. ark var under 20 kr.

      Slet
    2. Tror du måske du ar mulighed for at sende skabelonerne til mig ?

      Slet
    3. Kan faktisk se at målene allerede står længere oppe i mine svar. Men har lige skrevet dem til dig på IG. Har ikke mulighed for at scanne ind, men det burde også være lige til at tegne dem af ud fra ovenstående mål.

      Slet
  16. Tusind tak for svar, har også lige lagt en besked på IG;-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...