lørdag den 18. august 2012

Bukser, igen, igen...

Ja, må blankt indrømme at det er den beklædningsdel, der oftest forlader symaskinen. Disse er dog ikke helt som de plejer at være...



De er nemlig til en pige. Syet i babyfløjl med print og varmt gult pipingbånd ved lommerne.



Normalt er de bukser jeg syr ikke så mønstret, men synes det passer fint til pigebukser. Tænker at en ensfarvet top vil være perfekt dertil. Heldigvis kunne modtageren passe dem ;o)

Modtageren, hendes lillebror (som fik tæppet) og forældre har vi tilbragt en dejlig solskinsrig eftermiddag og aften med. Elsker sådanne sommerdage!


Formiddagen derimod er (for en gangs skyld) blevet brugt til lidt praktisk.
Men vi kommer da også tættere og tættere på at have køkken alrum færdigt. Sidste tilføjelse er en tegning min morfar lavede i starten af 50'erne.


En skam han ikke gjorde (eller gør) mere i det...men jeg er glad for at jeg fik lov at få den, der hang i deres sommerhus ;o)

Håber på endnu en dejlig dag i morgen...

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak, det er lidt sjovt at se modellen i en pige udgave ;o)

      Slet
  2. De er super søde :-) din far er god til at tegne, fedt at du måtte få det. Det er en helt speciel ting at eje :-) knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det er nu min morfar, drengenes oldefar, der kan tegne ;o). Men er glad for at jeg fik lov til at gå tegningen. Den har tidligere hængt hjemme ved hans storesøster (der var ca. 20 år ældre end han). Kan huske at jeg allerede som barn var vild med at kigge på morfars tegning når vi besøgte hende... Knus Pia

      Slet
  3. Hvor hyggeligt med tegningen fra din morfar - det er sådan noget der bare skal bevares! Er vild med dine pige-bukser. smukt med piping på lommerne.

    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? Bare ærgerligt at han ikke tegner mere, desværre stoppede det vist da han og min mormor fik min mor.

      Tak, synes også det gule diskret fremhæver lommerne ;o). Kh. Pia

      Slet
  4. De er super fine de bukser :)

    SvarSlet
  5. Jeg kender godt det der med, at det mest er bukser, der ryger igennem maskinen. Men man skal vel også gøre det, man er god til, ikk??? :-) Jeg synes de er virkelig fine! De minder mig om, at jeg må til at forsøge mig med det der piping. Og tegningen er bare rigtig rigtig flot, elsker gode dejlige minder <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er jo det - synes også altid at de mangler! Utroligt som de vokser mine drenge! ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...