onsdag den 3. september 2014

Tipi

Jacob "bestilte" jo også en tipi til sin fødselsdag efter at have set den jeg lavede til hans kusine. Så selvfølgelig skal han da ha' sådan en også.

Jeg er dog i tvivl om hvor længe det er interessant, derfor ville jeg ikke ud at købe nye stoffer.

Heldigvis har jeg masser af sort bomuldslærred liggende. Det er af en kvalitet, der ikke egner sig til beklædning, men til tipi var det fint.

Tipien blev derfor sort med "døre" af en stofrest grafiskstof fra Stof2000.

Tipien blev pyntet med fjer af gult strygestof (fra Stof og Stil) efter denne skabelon. Jeg valgte også at lave trekanter af en rest Liberty stof og sy dem ind der hvor "dørene" sidder fast på tipien. Overgangen fremhævede jeg med petroleumblå piping.


Ved "dørene" brugte jeg neon grøn kantbånd og i bund og top hvid (havde været flot, hvis jeg havde haft gul på lager...). Som bindebåde til den drengen, der elsker lyserød har jeg brugt Neon Koral rød bånd fra Hay.

Mon den bliver vel modtaget...


11 kommentarer:

  1. Den er super flot, den bliver helt sikkert et hit :-D

    SvarSlet
  2. Hvor er den fed, Pia! Den må han da komme til at elske og bo i :-) Du har simpelthen sans for detaljen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Line - jeg håber det :o) - Mange tak - også for dine altså søde kommentarer :o)

      Slet
  3. Super duber flot!!! Helt vildt. Mon Emil ville kunne bruge sådan en ??

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg sagtens - både Mads og Jacob var vild med den jeg lavede til kusinen - men det er nok ikke så længe interessen er der. Men så er det jo godt man har rester af tage af (så er den jo "gratis") ;o).
      God weekend smukke (flot nyt profilbillede). Kh. Pia

      Slet
  4. Den er da bare SÅ gennemført Pia. Den kommer han til at elske - lige så højt som han må elske sin fantastiske mor. Det er altså nogle heldige drenge du har :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Henriette - håber det. Han begyndte godt nok at snakke om at han ønskede sig et biltelt...hmmm, det var lidt for sent han kom på det ;o). Hils familien - og rigtig god weekend!

      Slet
  5. Hold da op hvor er den flot, jeg får næsten lyst til en tipi selv... ;o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...