onsdag den 6. november 2013

Nogle gange går det ikke lige efter planen...

Inden vores kreaweekend havde jeg købt et mønster ved Fjølner (Burda 6990) til en jersey bluse til mig selv, umiddelbart virkede mønsteret med bådhals til lige at være mig.

Jeg får tegnet af og klippet stof (næsten i den farve kombination jeg havde tænkt, løb tør for petroleumblå jersey), med en Liberty "Melly" rest på skulderen.


Da jeg er ved at sy piping på ærme nummer to opdager jeg, at der er en fejl i stoffet (og selvfølgelig på forstykket!!), tværs over brystet mangler en tråd - argh, øv. øv!


Selvom jeg havde mest lyst til at droppe projektet, kunne jeg jo ligesågodt kan gøre den færdigt for at tjekke pasformen. Derfor kom jeg nok også til at sjuske lidt med hals-ribben, så den blev lige stor nok og jeg får syet ærmerne med for stort sømrum. :o(

Men bort set fra det, er modellen LIGE mig og jeg skal helt sikkert have leget mere med det mønster!

Tænk hvis jeg kunne komme til at sy noget til mig selv, jeg rent faktisk også ville gå med ;o)


Trods småfejl ved blusen, tror jeg den bliver min nye søndagsbluse.

Den er så lækker at have på, da den er syet i det blødeste jersey fra Videbæk.

Mon ikke min mor skal have en indkøbseddel med i lommen næste gang hun kører i sommerhus (hvorfor har de ikke også en netbutik?!)...


18 kommentarer:

  1. jeg er da helt vild med den trøje. Den klæder dig! men øv med tråden, men den da sagtens bruges alligevel.
    Ja jeg gad også godt at videbæk havde en netbutik, for nu har jeg læst meget om den butik her i blogland :-)
    kh viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja - øv! Tror jeg må ha' lavet en ny snarest ;o). Ja en netbutik ville altså være et hit dertil ;o). Kh. Pia

      Slet
  2. Ja jeg fortryder ihvertfald mega mange gange at jeg glemte at tegne mønsteret af :(
    Selv Tommi komplimenterede mig for min udgave!!!
    Jeg håber at din mor kan skal afsted og kan skaffe mere af den lækre jersey for snittet klæder dig vildt godt smukke

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, gjorde du ikke det? Det må vi da få rettet op på. Den var også så god til dig ;o) .

      Slet
  3. æv med den manglende tråd, for blusen klæder dig sååå godt. Tænker om du ikke kan bruge den alligevel og måske lave et eller andet smart, så fejlen dækkes/bruges?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lene. Tænker at tanken om fejlene er nok til at det altid vil være en søndagsbluse - men jeg skal helt sikkert have en ny kørt igennem maskinen (når den virker igen). ;o)

      Slet
  4. Ja trøjen klæder dig super godt! Du er godt nok imponerende dygtig med en symaskine!
    Ærgerligt med tråden.

    SvarSlet
  5. Ejj, hvor ærgerligt med tråden! Den er ellers super fin! Pudsigt nok har jeg også lige været i gang med en jersey-bluse til mig selv med bådudskæring (super klædeligt!) - jeg brugte nu "Ulrikke" fra Stof2000 og gjorde den mindre nedringet. Fungerer det i øvrigt fint med fast stof i skulderen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, meget! Ej, hvor sjovt. Ja, det virker rigtig fint, netop fordi halsen er så stor og det kun er øverst på ærmet. Var usikker på om Liberty ville virke for tyndt, men det fungere helt fint ;o)

      Slet
  6. Ej den er ellers rigtig flot, til trods for visse "fejl". Flotte farver der klæder hinanden SÅ godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Dorthe. Heldigvis er det kun første forsøg, så mon ikke det lykkes næste gang ;o)

      Slet
  7. den ser ellers rigtig fin ud den model.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det snit passer lige til mig - skønt at finde noget, man bare er tilfreds med fra starten ;o)

      Slet
  8. Det er en virkelig flot kombination, og SÅ ærgerligt med den fejl i stoffet..!

    SvarSlet
  9. Søndagsbluse eller ej - så er den bare blevet mega fin. Men hvor er det ærgerligt med fejl i stoffet:-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, hvorfor opdagede jeg det først da jeg var igang med at sy den sammen!?! :o(

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...