fredag den 24. juni 2016

Snart kun skolebørn - afskedsgave til børnehaven...

Om få uger ændre vores (hverdags) morgenritualer...snart går turen ikke længere omkring børnehaven på vej til arbejde. Efter knap 9 år virker vi nemlig farvel til vuggestue/børnehave personalet for sidste gang.

Det er altså underligt!

Jacob er SÅ klar til skolestart, men om jeg er klar til kun at have skolebørn er mere tvivlsomt - ikke fordi jeg har lyst til at starte forfra - det har jeg ikke - men det bliver altså underligt når det personale, der har været en del af vores og drengenes pludselig ikke skal være det mere.

Det er knap 9 år siden vi afleverede Mads i vuggestue der for første gang - så de har jo fulgt os helt fra dengang vi stadige øvede os i at være forældre.

Derfor var der heller ingen tvivl om at personalet og institutionen skulle have en afskedsgave fra os.


Jeg havde lavet en kurv med 4 pakker Spangsberg flødeboller til personalet og et personligt kort. Derudover gemte kurven på et par hjemmelavede gaver:


En flagranke som institutionen kan bruge til markering af bl.a. fødselsdage - jeg har nemlig syet et stykke tavlevoksdug (fra Stof og Stil)  ind i ranken, så navn og alder på fødselsdagsbarn kan fremhæves. Tror vi bliver nødt til at have en ny flagranke herhjemme også ;o)


Sidst havde jeg også lavet en uro - designet helt specielt til Askehuset.

En Ask med et citat, der rammer helt perfekt (som jeg så på Instagram ved Ida van Norde) og derunder børnenes gang igennem huset - først en haletudse (vuggestue), en frø (yngste gruppen), en stork (mellem gruppen) - og til sidst en Ugle (skolegruppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...