tirsdag den 18. august 2015

Drager og slanger

For efter snart fire år siden fik Mads en Spiderman-stof-slange i 5 års fødselsdagsgave - dengang var det min plan at lillebror også skulle have en....hmmm
 
Nu har Spiderman-slange måttet lade livet - og to nye er født:
 

 
 
Sjovt, at de stadig er så populære at lege med - der går nærmest ikke en dag uden de er i brug. Den nye udgave er syet med fastsyede øjne (en applikation er mere praktisk til vild leg) og tungen er lavet af en rest læder jeg havde liggende.  
 
Stofslangen er syet efter Stines (som desværre ikke er blandt os mere ;o( ) DIY
 
Symaskinen har generelt blevet luftet meget efter sommerferien - skønt at lysten til at sy er vendt tilbage! Bl.a. en ny bluse til Mads er det blevet til
 

Stoffet med "Snotfjæs", "hikke" og de andre drager og drageryttere fra Bersærkøen er købt ved www.stofogko.dk - mønster er Ottobre's Raglan, hvor ærmet blot er delt.


Blusen er allerede blandt favoritterne!


7 kommentarer:

  1. Uuuh ha! Der ramte du lige et ømt punkt - tror jeg har villet sy slanger til begge mine omtrent lige så længe som du har villet sy en mere :) hmmm? De må vist være noget af det første jeg syer når maskinen igen virker (den mangler kileremme);)

    Så fine slanger du har syet og blusen... wauw! Du er altså bare god til det med bluser, detaljen med at dele ærmet har du jo gjort før, men det er bare en fed detalje :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ps. Hvordan har du lavet oplægningen på blusen? Er den lavet på overlocker eller? Jeg har lige købt mig en bernina 800DL og er endnu ikke helt inde i at bruge den, ved du om den kan lave det - ser nemlig fedt ud ;)

      Slet
    2. Undskyld - men du har tre år til at nå det endnu ;o). Mange tak - det er på alm. symaskine jeg har lagt op (med dens overlock-søm).

      Slet
  2. Skønne slanger :)
    Der har mine børn et hul i deres barndom, de har aldrig haft en slange. Bare de ikke har lidt alt for meget nød :)
    Og fed bluse..

    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon ikke de så har fået så meget andet skønt fra din hånd Linette ;o). Tænker rollespils-dragter kræver noget mere end et par restestof-slanger! Tak ;o)

      Slet
  3. Hej Pia- så fine slanger- jeg lige så her :-( kom for lige at kigge på legobordene igen igen :-) Og bliver helt trist over at høre at Stine ikke er mere- jeg har flere gange lige været inde og læse på hendes blog og for at se om der var nyt. meget trist! ;-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ;-). Ja, det er så trist og meningsløst når små børn skal leve uden deres mor :-(

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...