tirsdag den 28. juli 2015

DIY - Pengekat

Jeg har forsøgt mig med endnu en pengekat som den jeg lavede til drengenes tidligere pædagog (her).
Denne gang huskede at tage lidt billeder undervejs, så her følger en DIY :o)


Materiale forbrug

120 cm kantbånd (+ 15 cm, hvis det også bruges øverst, som jeg gjorde sidst)
20 cm. lynlås
Til forsiden anvendes to stofstykker A: 5 cm x 15 cm og B: 15 cm x 15 cm
Til bagsiden anvendes et stofstykke C: 20 cm x 15 cm


Start med at sy lynlåsen i stofstykke A og B. Forsiden af lynlåsen skal vende mod retsiden af stofstykkerne.

Pres med strygejern og sy pyntesting på hver side af lynlåsen


Sy nu forsiden (A + lynlås + B) sammen med bagsiden (stofstykke C foroven). Dvs. øverst på stykke A og C. Stofstykkerne skal ligge ret mod ret.

Når pungen er syet sammen foroven vendes den, så retsiderne nu er det du ser. Pres syningen med strygejern og sy pyntesting.

Zig-Zag de tre resterende sider sammen, vrang mod vrang (klip lynlåsen over, så den passer).

Hæft enderne godt, så lynlåsen ikke går i stykker ved brug.


Sy kantbåndet sammen til en ring. Pres båndet med strygejern og sy det sammen med pungen, der hvor kanten er grim efter Zig-Zag-stingene.


NB! Husk at vende pungen med forsiden opad når du syr kantbåndet fast - ellers ender du nemt med grim forside (som mig!) ;o)

...og så er pungen klar til brug!

5 kommentarer:

  1. Hvor er den fin, Pia :-) Jeg er vild ned stoffet. Hvor er det fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ;o). Det er fra Stof2000 - kraftigt bomuld. Perfekt til puder, penalhuse og punge ;o)

      Slet
    2. Super, jeg tænker nemlig et par sofapuder med en farverig piping :-)

      Slet
  2. Super med DIY! Tak :) og hvor er det noget lækker stof du har brugt, så det må jeg lige ind og finde - har ledt efter marmorstof til min opslagstavle i kreahjørnet et stykke tid ;)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...