onsdag den 17. december 2014

For Chima - og Mads ;o)

I starten af december fik vi fejret Mads' 8 års fødselsdag for hele klassen. Selvom vi kunne have gjort det nemmere om ved kun at have drengene (9 stk.) bliver det for hele klassen så længe fødselsdagsbarnet ønsker det.

Jeg tror nemlig på at det sammenhold der bliver skabt tidligt holder længere og forebygger mobning.

Mads havde bestilt Lego Chima fødselsdag i år.

Loftpynten bestod derfor at en "gren" Jacob havde fundet, palmeblade (i karton) og modertænder (i karton).


Palmebladene har jeg fundet modellen via Pinterest


I vinduet hang de papirranker jeg tidligere klippede (se evt. her)


Jeg havde egentlig planlagt, at de skulle lave pebernødder (chi-kugler) m.m., men pludselig tegnede vejret godt, så det blev til frileg inde og ude i stedet.

Vi sluttede dog af med at kæmpe mod Laval (for at få slikket ud)


I forbindelse med afhentning var der kage til klassekammeraterne, deres forældre og søskende.
Sukkerpynten til kagerne har jeg købt på nettet her - dem jeg valgte var de små:

 
Heldigvis blev Chima-festen godkendt af Mads - og moderen er glad for at der nu er 9 måneder inden næste børnefødselsdag ;o)

6 kommentarer:

  1. TIllykke med ham!
    Hvor er det flot og gennemført :-).
    Og jeg er helt enig i dine betragtninger om fødselsdage og sammenhold.
    Vores unger har også begge lige haft hele klassen med hjemme.
    Det kommer bare ti-fold igen over årene, at man investerer energien i at lære hinanden at kende :-).
    I går var det Solbjørgs fødselsdag og vi havde 20 søde unger med hjemme. Stort set alle forældre blev til en kop kaffe ved hentning og det var super hyggeligt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - nemlig, er sikker på at mange konflikter kan tages i opløbet ;o)

      Slet
  2. En riktig flott fødselsdagsfest :)

    SvarSlet
  3. Det er altså utroligt som du kan fremtrylle den mest fantastiske pynt til en hver lejlighed.
    Vi har også altid holdt fødselsdag for hele klassen og nu hvor de lige er blevet 11 og 13 år, ja så gjorde vi det igen. Og om 9½ måned så holder vi nok endnu én :)

    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, hvor er du sød Linette :o). Dejligt at høre at de stadig vil.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...