mandag den 30. juni 2014

Smagen af sommer...

Smittet af diverse blogs og ikke mindst Instagram...


...har vi også været igang med at forsøge os med en omgang hjemmelavet Hyldsblomstsaft.

Det var jo SÅ nemt - og bestemt ikke sidste gang! Drengene kunne slet ikke vente med at smage saften til den var foreviget ;o)


Hyldeblomst smager virkelig af sommer - og så er det en saft, der er drøj i brug - ellers bliver den for parfumeret, hvis du spørger mig. Begge drenge elsker saften, så selv om den er drøj i brug varer den nok ikke hele sommerferien ;o).

Udover hyldeblomster er kornblomster også lig med sommerferie for mig. Jeg kan næsten ikke køre forbi en mark uden af stoppe


...måske fordi lige præcis den blå farve var min yndlingsfarve hele min barndom og stadig er blandt favoritterne.

En anden grøftekants blomst jeg har svært ved at køre forbi er lupiner - som desværre allerede er afblomstret de fleste steder :o(


Har du også ukrudt-favoritter?

2 kommentarer:

  1. Lækkert! Vi har været så heldige at få noget hjemmelavet hyldeblomstsaft af min mor - og det smager nemlig bare af sommer og hygge! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig - og slet ikke så svært som jeg troede ;o))

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...