onsdag den 24. juni 2015

Heksemutter lod en tudse...

...var sangen Mads begyndte på da vi lavede Skt. Hans heks - imens gik jeg så og nynnede midsommervisen ;o).

Vores heks blev til på under en time! Min mor var nemlig kommet i tanke om, at vi manglede sådan en til bålet - og af frygt for selv at ende på bålet måtte jeg i sving ;o)


Heksen er lavet af rundstokke, avispapir, malertape, en gammel bluse, et stykke stof, karton til hat og garn til hår - Mads var stolt af resultatet...


...og afsted kom heksen. Inden da nåede vi også at lave en kost, af grene m.m. (som desværre ikke kan ses på billederne). Det var nemlig meget vigtigt at lillebror også havde haft en finger med (hurra for søskende konkurrence) ;o)


Værtindegaven blev til to Skt. Hans kager (efter denne opskrift bagt i top springforme), pyntet med chokoladestænger og hekse (på grillspyd). Skabelonen til heksen fandt jeg ved at google "silhuet heks" (billeder) - nemt, men effektfuldt ;o)

 
Håber også at du havde en god Skt. Hans?

6 kommentarer:

  1. Genialt at bruge chokolade stænger som bål på kagerne - den skal jeg huske ;)

    Og flot flot hesk I lige fik lavet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - hurtigt og nemt ;o). Var også overrasket over at det lykkes ;o)

      Slet
  2. Håber I havde en dejlig Sankt Hans aften <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det havde vi. Håber vi gentager samme model næste år. Håber også at I havde det? ;o). Knus Pia

      Slet
  3. Sikke en god måde at pynte kagen på, ser virkelig godt ud! Håber jeg husker det, hvis jeg en dag skal lave en skt hans kage :) kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og så endda super nemt uden glasur, fondant m.m. ;o). Kh. Pia

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...