fredag den 9. december 2011

En god start på weekenden...

en weekend, som forhåbentlig bliver rigtig god!
I morgen får vi de sidste fødselsdagsgæster (til Mads' fødselsdag) på besøg til kaffe. En af mine "ældste" veninder, hendes mand og dreng kigger forbi til en afslappet eftermiddag - formiddagen afgør om det bliver til hjemmebag eller ej - heldigvis er det jo heller ikke det, der er afgørende for at vi hygger os eller ej :o)

Søndag tager drengene, deres far og jeg i skoven for at fælde vores juletræ. Mads har været med til det de sidste to år (hvor vi selv har været værter Juleaften) og det har været et hit! I år er det dog lidt anderledes end det plejer at være, da det er en aftale igennem mit arbejde. Det betyder, at der er gratis gløgg og æblskiver efter vi har været i skoven og en lille julegave til børnene - men tænker ikke at det gør ham noget? :o)

Apropos gaver, blev jeg ellers mødt af en meget undrende Mads, da jeg hentede ham i børnehaven den anden dag. Da vi kom ud i bilen kom spørgsmålet: "moar, hvorfor kommer julemanden kun ved mig i weekenden, når han kommer ved Nikolaj hver dag?". Øhhh, så var det om at tænke hurtigt! (vi har nemlig bestemt, at Mads kun skal have adventgave i år - sidst år blev det nemlig for meget med gave hver dag). "Jo, Mads, han kommer kun til dig om søndagen fordi du får nogle lidt større gaver julemanden og det tager jo længere til at lave". "Køber han så bare Nikolajs gaver?". "Ja". "Så er det ok mor!". Så nu er "julemandens" gavepapir godt gemt af vejen herhjemme - og julemanden er ret sej, for han har faktisk selv lavet smølfer!!! (og moderen blev reddet på målstregen!)

Selve starten på weekenden har været god. Efter arbejde kørte jeg nemlig mod vest for at drikke kaffe med Pernille og snakke blogtræf. Snakke fik vi i hvert fald klaret! :o). Hvor er det underligt, at selvom man mødes for første gang går snakken bare... Jeg håber det blogtræf vi er ved at arrangere bliver ligeså hyggeligt (der skal nok kommer mere info når vi har det klart).

Tak for en rigtig hyggelig eftermiddag, Pernille :o)

Må indrømme, at der har været lidt mere stille på bloggen end der plejer at være. Jacob har ikke sovet helt så tungt som han plejer, så symaskine og krearum har haft en lille pause. Men lidt har jeg alligevel leget med. Jeg har lavet et par stjernesmykker (julegave til en veninde - i hvert fald nogle af dem), arbejde der ikke larmer (= vækker Jacob) og ikke kræver den største koncentration (= perfekt ved søvnmangel). I får lige lov til at se nogle af dem, på mit lidt alternative smykketræ:


Derudover er mit bidrag til Unikarinas pakkekalender sendt afsted til modtageren.
Årh, hvor jeg håber modtageren kan bruge lide den. Hvis du vil se indholdet pakker hun op den juleaften ;o)


...og lidt pynt til julegaverne er det også blevet.
(mønster er fundet på en amerikansk hjemmeside der sælger perler, ikke hamma, kan desværre ikke huske adressen længere)


Rigtig god weekend :o)

1 kommentar:

  1. Pakkerne er vel ankommet her, og hvor ser de spændende ud! Puha, det bliver svært at vente helt til d. 24 :-D

    Jeg har sendt min afsted, til en dame der skulle åbne den igår. Der er dog ikke kommet noget indlæg fra hende endnu, og jeg er simpelthen så spændt på, hvad hun siger til det :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...