lørdag den 8. november 2014

80 års fødselsdag...

Sidste lørdags blev min svigerfar 80 år. Jeg havde lovet at hjælpe min svigermor med "forvandling" af upersonligt forsamlingshus til hyggelig festsal.

Nok ikke overraskende udgjorde papirklip en stor del heraf. 

Jeg havde lavet ranker af karton blade i efterårsfarver og flagranker. Servietter i kobber, gul, orange og rød (og servietter i limegrøn imellem tallerkenerne) bandt loft og bord sammen. 

Bordene var dækket med sort bomuldsstof. Min svigermor havde samlet blade og kastanier i skoven, de udgjorde sammen med hvide liljer bordpynten.


Synes det lykkes os at forvandle forsamlingshuset til en hyggelig festsalg for de 76 gæster - her er før billedet



Heldigvis var både gæster og fødselsalren glad for resultatet.

Det er ikke hver dag farfar fylder rundt, så drengene var skam også fint i tøjet.


Jacob mente helt bestemt at solbriller og strithår var en del af dress coden til en 80 års fødselsdag - måske han har ret - solen skinnede i hvert fald fra en skyfri himmel og jakke var næsten overflødig...1. november!?!

Ham farfar har vist været sød i år ;o)

6 kommentarer:

  1. Hvor ser det festligt ud og helt klart personligt :-)

    SvarSlet
  2. Wauw! Det er det mest personlige forsamlingshus jeg har set, så flot fundet på (og lavet) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karina - er også rigtig glad for resultatet ;o)

      Slet
  3. Hold nu op en forvandling.... You did it again Pia!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde - utroligt at det lykkes at omdanne den kolde blå 80'er stemning til et hyggeligt sted. Var sikker på at jeg havde lavet alt for meget pynt, men det var lige præcis nok...der gik liiiidt karton til ;o))

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...