lørdag den 12. november 2011

Juledekorationer og æbleskiver...

Det var de to ting, vi havde på programmet i dag...

Har haft en rigtig hyggelig dag med familien, min bror og hans kæreste. Vi har fået omsat vores fund til disse juledekorationer (der nu står i skuret og venter på første advent/1. december):
Vores adventsdekoration tæt på
(ved godt at der er en smutter med blognavnet - pølsefingre...!)

Dagens produktion (både min og svigerindens)
 Vi stod i mandens værksted og lavede dekorationerne. Til trods for at det er isoleret var det en kold fornøjelse - derfor var det skønt at komme ind i varmen til disse:

Mads og Jacob nød dem i den grad også - selvom Mads til at begynde med kaldte dem kødboller!?!

Har du også mod på at gå igang med juledekorationerne har jeg forsøgt at lave en lille billede-DIY her:

DIY - juledekorationer
(trin-for-trin)



Find en krukke/potte, ler, lys og avispapif, lecakugler eller lignende til bunde af krukken (så dekorationen ikke bliver for tung og du kan bruge krukken igen efter jul)

Put bund og ler i krukken. Lav top på dit ler som vist på billedet ovenfor.



Sæt lyset som du ønsker det placeret i dekorationen.


Begynd nu med gran eller lignende. Byg dekorationen op fra bunden og undgå at lave bagsider - ved gerne dekorationen undervejs.


Brug gerne lærkegrene eller bark imellem det grønne - husk blot at bygge op nedefra og undgå huller.


Når du er tilfreds ned bunden sættes mos omkring lyset for at dække det sidste synlige ler. Buk evt. grøn ståltråd i U'er så det kan holde på det mos du har lagt på...


Sidste trin er at pynte dekorationen med bånd, perler m.m.
Jeg sætter gerne båndet forskudt for tallene på kalenderlyset, da jeg godt kan lide et tilfældigt udtryk.




...og her det færdige resultat!

Ideen med at lave dekorationerne i potter/krukker er også rigtig god Til børn - her er resultatet som Mads fik ud af 30 min. arbejde:

- det er da meget godt :o)

6 kommentarer:

  1. Hvor er du kreativ - Er du ikke havnet på den helt forkerte hylde mht. arbejde?

    Jeg vil forsøge din DIY, da mine juledekorationer oftest består af 4 bloklys og lidt pynt i bunden af fadet.

    SvarSlet
  2. Ja, kreative bankrådgivere har ligesom en lidt negativ tone ;o) - men det er ikke første gang jeg har fået det spørgsmål...

    Ej, så må du lige vise frem eller sende en mail med resultatet (pia_skytte(a)hotmail.com).

    Håber I bliver fejret på bedste vis i morgen! :o)

    SvarSlet
  3. Sikken du har slidt i det i dag søde! Men håber at du og din svigerinde har hygget i værkstedet :)

    Du er godt nok også tidligt ude tænker jeg, begynder dekorationerne ikke tidligt at drysse med gran?
    Jeg er bare ikke specielt god til dekorationerne, min mor plejer at lave én til mig og så plejer jeg at betale mig fra et par stykker, de hører sig jo julen til, men åh kan aldrig finde plads til dem nogen steder :)

    SvarSlet
  4. Det har været super hyggeligt at stå og snakke samtidig. Vi har et skur der ikke er isoleret og tæt. Når bare de står der holder de sig længe. Det er først når de kommer ind i varmen og det ler de står i bliver hårdt det giver problemer - sidste år holdte en af dem jeg lavede i slutningen at november sig frisk i skuret indtil juleaften (lidt overskudsagtigt at sætte en "frisk" hjemmelavet på bordet).

    Har lavet rigeligt i år, så du kommer da bare forbi og afhenter en ;o)

    SvarSlet
  5. Så smukt...... Ihhh hvor jeg glæder mig til jeg skal lave mine

    SvarSlet
  6. Tak - ja, det er så hyggeligt og man undgår ikke at komme i julestemning ;o) Håber du viser dine frem også ;o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...