lørdag den 19. november 2011

En god sag...

Frejvald har arrangeret projekt hjemmelavede julegaver til børnene på børneafdelingen på Odense Universitets Hospital.

Vi er årligt gæster på børneafdelingen, indtil sidste år fast i december, nu i januar (da vi synes december er begivenhedsrig nok for Mads i forvejen med fødselsdag og jul).

Hver gang priser jeg mig lykkelig for, at vi kun er der i en eller to dage - og blot til kontrol. Tanken om alle de børn, der tilbringer mange dage (og specielt julen) på sygehuse kan gøre mig trist... 

Derfor vil jeg gerne være med til at give dem en ekstra tanke op til jul. Derfor har jeg været i gang ved symaskinen og lavet min egen udgave af en ugle bamse/pude som snart skal sendes til Mette.
(Vil du også være med, så klik på linket "Frejvald" øverst i mit indlæg eller billedet i siden af bloggen)


Uglen er syet i brun denim og det er første gang jeg har leget med applikationer (disse er i bomuld, ligesom vinger og ben) - men absolut ikke sidste. Det gik nemmere end først forventet...

Og så er Jacob også blevet foreviget i de nye bukser med foer (billedet er fra da han var syg) - længden er helt perfekt:

Og gad vide hvorfra han har lært at snakke i telefon???

Utroligt så tidligt de opfanger det. Han går fint og "snakker" og tager den op til øret. Lidt tankevækkende (og en snært af dårlig samvittighed?) - men også meget sødt ;o)

God aften!

3 kommentarer:

  1. Hvor er den sød! Den skal nok bringe glæde. Og tak fordi, du er med til at sprede budskabet. Jeg har også en datter der jævnligt er indlagt, men heldigvis ikke i denne jul.
    KH. Mette

    SvarSlet
  2. Sød ugle, den skal nok blive en god krammebamse :) Bukserne er også rigtig fine og ja.. børn imiterer jo det de ser og herhjemme bliver der vidst også talt i mobiltelefon :)

    SvarSlet
  3. Tak - ja, han må jo ha' det et sted fra - men rart at vide at vi ikke er alene ;o)

    Mette > ja, det med børn og sygehus burde ikke høre samnmen...dejligt at I ikke skal i denne jul. Vi fik indkaldelse i sidste uge til januar, så det huskede da mit ønske om at får december til hygge ;o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...