tirsdag den 8. oktober 2013

Kage skal der til

ind imellem - og mit bidrag til brunch-bordet var squash-cupcakes.


Den på billedet er dog en af dem, der fik dino-krymmel og lov at blive hjemme ved drengene - men opskriften er den samme:

Der bliver ca. 12 alt efter størrelse

Ingredienser
150 g mørk farin
1 dl olie (uden smag, fx. raps eller majs)
2 æg
140 g mel
1 tsk. vanilie
1 tsk bagepulver
1 knsp salt
1/2 tsk natron
1 tsk kanel
180 g squash (fint revet)
50 g hakkede hasselnødder

Farin og olie røres sammen, derefter resten i...

Bages i ca. 20 min. ved 180 grader (varmluft)

Når de er kolde pyntes med:

Frosting:
100 g flødeost (fx. buko eller Philadelphia)
60 g smør
250 g flormelis
1 tsk vaniliesukker
Revet skal fra en øko citron (tilsæt efter smag)
evt. farve, hvis det ønskes

Kagerne kan evt. tilsættes lidt rosiner samt lidt skødt allehånde, skødt nelikker og stødt ingefær som variation (og en mere julet smag)

14 kommentarer:

  1. De er så sindsygt lækre, nu fortryder jeg at jeg ikke tog et par stykker med hjem *ha ha*

    SvarSlet
  2. Det ser virkelig lækkert ud - mums
    Hilsen Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og så holder de flere dage på køl ;o)

      Slet
  3. Nu bliver jeg lækkersulten, tror jeg vil bage muffins i morgen med dagpleje børnene.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke tosset af være dagplejebarn ved dig ;o)

      Slet
  4. Uhm - de ser vildt lækre ud! Men squashmuffins uden squash:-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha, ha - godt set! Kender du ikke Squashens dæk-navn - gulerod. Det må jeg da lige få rettet ;o)

      Slet
  5. De var vildt gode :-) Tak fordi du deler opskriften - men jeg siger også squashmuffins uden squash? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Annie - det gik vist lidt for hurtigt, men bliver rettet nu ;o)

      Slet
    2. Tak for rettelsen :-) Tror jeg prøver opskriften af i weekenden til kærestens fødselsdag :-)
      Det kan da også være, at man sagtens kan bruge gulerødder i stedet. Kan være jeg skal prøve det en dag:-)

      Slet
    3. Det kan man nemlit - det var deraf fejlen kom. Når der ikke er sæson for squash er det nemlig med gulerødder ;o)

      Slet
  6. Og de smagte VILDT godt! Der var rigtig hyggeligt at mødes i virkeligheden til en skøn pige-krea-dag :-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, det var det - håber vores veje krydses igen ;o)))

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...