torsdag den 11. juli 2013

Kvinden der forsvandt... (boganmeldelse)

Da jeg blev spurgt om jeg havde lyst til at anmelde en bestseller thriller var mit umiddelbare nej. Det er normalt ikke den type bøger jeg kan lide at læse - tror det er min fantasi, der løber løbsk når jeg ligger bogen fra mig igen ;o).

Men jeg bestemte mig alligevel for at gi' bogen en chance - om ikke andet, så nærmede sommerferien sig og så sker der jo aldrig noget ved at have en bog liggende.

For en uge siden åbnede jeg bogen og tænkte at det måske var en god idé at se om den var noget inden ferien begyndte - altså bare lige komme lidt i gang med den.

I dag er sidste blad vendt - og ferien endnu ikke begyndt.

Bogen fangede i mig. Den er spændende, uforudsigelig og overraskende - men bedst af alt den er ikke blodig på en ubehagelig måde (for en ikke thriller-fan).


Bogen handler om det på overfladen perfekte par Amy og Nick, som man i starten følger parallelt, men da Amy bliver væk forskydes fortællingerne, sådan at man følger Amy i fortiden og Nick i nutiden.

Flere steder i handlingen tænkte jeg "nu har jeg gennemskuet det", men det var lige indtil handlingen tog en uventet drejning. Er du en af dem, der læser en bogs afslutning inden du når den - og i den tro tænker at handlingen er åbenlys og sætter bogen tilbage i reolen - ja så er du gået glip af en god historie.

Jeg giver bogen 5 ud af 6 stjerne - det er ret godt gået, når jeg nu ikke normalt er thriller-fan.

Du kan læse mere om bogen her på Gads Forlags hjemmeside

 
Men hvad skal jeg nu læse, når min ferie snart begynder - har du et godt forslag?

6 kommentarer:

  1. uh ja .... hvad skal man læse resten af sommeren.. :) jeg har fire uger med sommerhus foran mig.
    Hvis du er til den slags kan jeg godt anbefale "Call the Midwife" af Jennifer Worth. Der er også en BBC serie om den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, den vil jeg kigge nærmere på - tak. Rigtig god ferie ;o)

      Slet
  2. den vil jeg da ønske mig! Har du læst "Niceville" eller "under en strålende sol" - jeg ved godt at det ikke er nye bøger, ,em jeg synes de er så gode:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for input - selvom de ikke er nye har jeg ikke læst dem og flere kollegaer har anbefalet den sidste, så tror jeg må ha' fat i den. ;o)

      Slet
  3. Ih, hvor er det godt at høre. Jeg har bestilt den på biblioteket for en måned siden, men står nr. 3 i køen. Men jeg håber at få den med på ferie i september.

    Jeg vil anbefale Christian Jungersens 'Du forsvinder' - den er virkelig virkelig god!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for input ;o). Håber den bliver ledig til din ferie ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...