torsdag den 9. februar 2012

"Moar, spiser kaniner Guldkorn?"

Spørgsmålet kom fra Mads under aftensmaden i går, som i øvrigt IKKE bestod af Guldkorn (men boller i Karry). Derfor kiggede manden og jeg også underligt på hinanden - vores hus indeholder nemlig hverken kaniner eller Guldkorn.
Jeg siger derfor "det tror jeg ikke de spiser, men hvorfor spørger du om det?". Derefter komme det fra Mads: "nå nej, de kan nok bedst lide gulerødder, altså store gulerødder, hvis det er store - rigtig store - kaniner!"

Stort snak - tja det vil jeg mene? Indimellem (eller det vil sige ofte!) tænker jeg over hvad der foregår inde i hovedet på ældstedrengen, for slet ikke at om hans logik:

Efter aftensmaden skulle han tisse - meget - sagde han. Halvvejs henne ved toilettet vender han om og går tilbage til sin plads: "skulle du ikke tisse?", spørger faren. Hertil svarer Mads: "jo, men jeg skulle jo skynde mig og jeg glemte at løbe!".

Mads er årsag til mange smil herhjemme...

Indtil videre kopier den lille dog kun adfærd (men det gør han til gengæld også i STOR stil!), men mon ikke det andet kommer...

Om lidt vil jeg smutte ud at spise med en god veninde (helt tilbage fra folkeskolen). De er desværre alt for længe siden vi bare har været os uden afbrydelser (hun er nemlig også mor til to glade drenge). Årh, hvor jeg glæder mig!

Rigtig god aften ;o)

10 kommentarer:

  1. Lyder som nogle skønne mundtlige guldkorn i får serveret! Og hvor lyder det dejligt med en udeaften! Ah! Jeg glæder mig til den tid kommer tilbage :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også rigtig, rigtig hyggeligt og noget jeg har gjort alt for lidt kan jeg mærke. Vi har også allerede aftalt en børnefri middag igen til marts ;o)

      Slet
  2. He he, skøn dreng du har der :), den med toilettet , fik smilet frem hos mig :) Der kommer mange skønne guldkorn fra de små, og så er det jo lige med at huske dem...:)
    Håber du har nydt din aften uden.
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Den blev virkelig nydt!...så nu ser jeg bare frem til en børnefri kreadag den 26. :o)

      Slet
  3. Haha, han er for god, ham Mads :)) Det er altså de sjoveste ting, der ind imellem kommer ud af munden på de små størrelser. Håber du har haft en god aften!!
    Knus!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hvor kommer det fra??? Tak - det havde jeg.

      Slet
  4. Hi hi hvor er han sjov - børnelogik er en herlig ting :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - men logik er ikke altid det der er mest af ;o)

      Slet
  5. De er så sjove i den alder. Vi nyder også godt af Eskilds guldkorn (for at holde os til sagen). Forleden spurgte han sin far, om han ikke snart skulle skyde nogle dyr? Far spørg hvilke dyr han mener, hvortil sønnike svarer ALLE dyrene...
    Skal lige tilføjes, at min mand normalt ikke skyder dyr eller på anden måde behandler dem skidt.

    Sære, sjove børn ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hvor kommer det fra? Man kan blive helt flov indimellem når de åbner munden ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...