torsdag den 19. januar 2012

Efter en dag som i går...

med regn, regn, regn og regn længes jeg i den grad efter lys og forår!

Heldigvis nærmer det sig også efterhånden. Små tegn dukker op hist og pist (ikke mindst de mange forårsblomster rundt i blogland). Mon ikke der er andre end mig, der glæder sig til længere dage og forårssol (mere energi!)?

Inden foråret for alvor melder sin ankomst kommer fastelavn. Mads går vildt op i det og har længe snakket om at han vil være et eller andet vildt "sejt" i år (sidste år var det ridder), så hans glæde var stor da vi i Berlin kom forbi et stort område fyldt med kostumer!!! Havde egentlig regnet med at jeg selv skulle have lavet noget til ham. Sidste år var det en blanding af købt og hjemmelavet - det bliver det også i år. For de havde Darth Vader kostume: "wauw, det er sejt mor, det vil jeg være!" Hmmm, hvor kender han lige ham fra!?! Han er kun lige blevet 5 år. Nå, men sættet kostede omkr. 15 euro inkl. lys sværd...så han fik lov. Det eneste han mangler er en sort bluse og bukser under (det på billedet er nemlig nattøj, og det skal han alligevel ikke sendes i børnehave i). Drengen er ovenud lykkelig for sit kostume og spørger dagligt - er det fastelavn i dag, mor?

Så bli'r det altså ikke bedre ;o)


Men synes nu han ser så stor ud (selvom der var meget højt til loftet i den lækre lejlighed vi boede i da vi var i Berlin). Synes han var mere kær som tigerdyr eller hund... ;o)

Al hans snak om fastelavn giver mig sådan en lyst til at bage gammeldags fastelavnsboller...men kan ikke rigtig finde ud af om det er for tidligt, Føtex og bagerne sælger dem godt nok allerede - med de solgte jo også påskeliljer - påske!?! Ja, jeg trænger til forår, så der kom lidt med i kurven - men til 6 kr. for 10 går det vel også (er faktisk slet ikke så vild med påskeliljer - kun i haven - men de første er nu noget særligt).


Ha' en go' dag. Her er det Mads' og min sidste dag inden weekend - i morgen skal han nemlig til den årlige kontrol på børneafdelingen...til gengæld bliver det en laaaang dag for mig - sidste møde begynder først kl. 16.15 :o(

2 kommentarer:

  1. Jeg trænger også til forår, alt det regn de sidste dage er jo ikke så sjovt. Og go for it med de fastelavnsboller, det er da ik for tidligt. Held og lykke i morgen :-)

    SvarSlet
  2. Tak, Marie. Det er heldigvis gået ok, det primære var en scanning. Selvom han har prøvet det flere gange er han ikke tryg ved det. Bagefter er han jo vildt sej. Alle har fået at vide at han også har fået målt muskler (taget blodtryk) og at han rent faktisk har Spiderman muskler (fantasi og kreativ tænkning hjælper) ;o). God weekend

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...