fredag den 23. september 2016

COWABUNGA - Ninja Turtles fødselsdag - Jacob nu 6 år!

Sidste torsdag blev mindstemand 6 år!?! Den første fødselsdag efter skolestart - stor dag! Han havde selv valgt tema "Ninja Turtle" var hans valg. Som jeg allerede har vist her gik vi tideligt i gang med forberedelserne i år.

Vi valgte at fejre selve fødselsdagen med at tage hele 0.C med hjem.

Jacob kunne dog ikke se hvorfor pigerne skulle med? Men når klassen ikke er større (20 børn) og vi har pladsen til det, mener jeg det er godt givet ud at skabe sammenhold på tværs af kønnene fra de små klasser (det har vi nemlig rigtig gode erfaringer med fra Mads' klasse).

Da dagen var omme var han heldigvis også rigtig glad for, at mor havde stået fast på at det var fest for HELE klassen "...og mor, pigerne kunne også lide Ninja Turtles, det viste jeg ikke" var ordene da gæsterne var taget hjem.

Traditionen tro var vi gået "all in" med temaet, så skal du holde Ninja Turtles børnefødselsdagen er her inspiration at hente.

Bordet var dækket med en sort tavlevoksdug fra Stof og Stil (den har efterhånden været genbrugt til mange forskellige fester. På dugen havde jeg klippet alm. hvidt papir i strimler, så illusionen af vej blev skabt. Et par kloakdæksler blev udskrevet på printeren, så Ninja Turtles'ene kunne komme op af kloakken

 
 
Øvrig pynt har jeg skrevet lidt mere om i det tidligere indlæg (her)
 


 
Ninja Turtles båndene var et stort hit ved både piger og drenge (de er lavet efter vejledning fundet på Pinterest - her)

Vi hentede børnene direkte fra skole og gik de 1-1 1/2 km hjem - i det skønne vejr, vi var heldige at have i sidste uge. For at vejen ikke skulle blive for lang klarede vi to af posterne i "Ninja Turtles"-testen - nemlig "Donatello" og "Leonardo" (du finder hele skattejagten/testen som PDF lige her).

 
 
Ninja stjerne til "Leonardo" er foldet efter denne vejledning (fundet via Pinterest) - med et kridt tegnede jeg den cirkel du skulle få Ninja stjerne til at ramme.

Michelangelo blev fuldført hjemme på terrassen (mundene skulle nok have været større - det var meget svært). Papkassen var vi heldige at have efter den trampolin Jacob fik af os.


Til Raphael havde jeg fundet billeder af Ninja Turtles fjender og limet på kegler:


Forplejning bestod af Pizzasnegle (efter denne opskrift) - de hittede - det er første gang jeg er løbet tør til en fødselsdag - heldigvis kunne de så gå videre med gulerodsstavene og agurkerne - inden der var kager ;o)


Børnene fik en pizzakage, som var lavet af en sandkage/drømmekage dej, pyntet med jordbærsyltetøj, slik og revet hvid chokolade.

Den lokale Pizzamand donerede venligst Pizzabakkerne til præsentation:


Jeg havde også bage de (sædvanlige) gulerodscupcakes med frosting. De havde fået et Ninja Turtles sukkerprint på toppen (bestilt her)


Jacob havde selv været med til at lave en del af forberedelserne - bl.a. disse søde Ninja Turtles

 
...og perlepladerne, der pyntede over vores tavle/ugeplan
 


Som den naive mor jeg er - troede jeg at vi kunne droppe det der med at dele ud i skole, når nu hele klassen skulle med hjem på selve dagen. DET kunne man i hvert fald ikke!

Løsningen blev Juice-brikker forklædt som Ninja Turtles - og kloakdæksler (aka Oreokiks) - stort hit!


Nå går der heldigvis lige et par måneder inden den står på børnefødselsdag igen. Men Mads er allerede begyndt at snakke om temaer til hans fødselsdag - så mon ikke vi snupper endnu en temafest til december? ;o)

3 kommentarer:

  1. wow! denne fødselsdag var sikkert det hele store success! fed med heroturtles deko :0)så er jeg lidt ked af, at jeg er ingen barn mere :0( knus Ulrike

    SvarSlet
  2. WOW en fantastisk fødselsdag og hvor er det fedt at I inviterer hele klassen.

    Tillykke med ham.

    SvarSlet
  3. Det er bare total gennemført som altid :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...