tirsdag den 24. september 2013

If you're going til San Francisco

...be sure to wear a credit card! ;o)

I går kom jeg hjem fra det, der må være den ultimative kærestetur, det er i hvert fald den bedste vi har haft til dato - 5 hele dage i San Francisco!

Manden skulle på konference derovre (eller det vil sige, at det er han faktisk stadig). Jeg havde allerede fri hele oktober måned (afspadsering), så da min mor tilbød at flytte hjem og passe drengene tog vi sammen derover så vi kunne have nogle dage sammen inden konferencen begyndte søndag.

Vi har oplevet en masse og har været velsignet med et skønt sommervejr, pånær i lørdags (hvor det regnede hele formiddagen). Det betød at vi  fik lov at opleve Golden Gate fra båd i solskin




...og fra land med den tåge, der oftest er ved Golden Gate



San Francisco er en hyggelig storby, så selvom vejene er stejle gik vi en masse ture bare for at opleve stemningen



De traditionelle turiststeder som fx. Lombardstreet, Fisherman Wharf og Pier 39 blev selvfølgelig også besøgt





to af dagene havde vi lejet en bil for at køre "17 miles drive" (og besøge Gilroy Outlet), hvor man møder en helt særlig natur.



Den anden dag brugte vi på et familiebesøg ved min mormors bror, som har boet nær San Francisco siden 50'erne.

Det er altid sjovt at besøge en ægte amerikansk forstad med brede veje og velplejede haver - typisk "desperate housewives" :o).

Vi gjorde stop ved et typisk amerikansk supermarked "Safewaye". Amerikanerne har altså et helt særligt forhold til hjemmebag - 10 meters udvalg mødte os (og vi var endda i en lille butik!).

Udvalget af færdigretter og is var også helt vildt.


Modsat mit sidste besøg for 16 år siden, skal de dog have, at frugt og grønt er blevet meget bedre så også udvalgdet der overgår Bilkas.

Sulte gjorde vi på ingen måde. Lige ved siden af vores hotel lå Loris Diner, hvor vi indtog vores morgenmad flere af dagene og selvfølgelig også en ægte amerikansk apple pie




Der også shoppet bl.a. tøj, stof, cupcake pynt, lidt Apple og gaver til drengene.

En skøn tur, men hvor var det dejligt at komme hjem til mine drenge i går!

Tænk at blive mødt af den største krammer og "jeg har savnet sig mor" fra ældstedrengen og et højt hurra og en krammer med tilløb fra den mindste - så kan man da ikke ønske sig mere! ;o)

12 kommentarer:

  1. hvor ser det bare fantastisk ud...

    Der er ikk noget bedre end en god tur alene med manden, det giver et nyt boost :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det - men nu savner jeg efterhånden manden - han kommer først hjem lørdag ;o)

      Slet
  2. Åh sikke nogle fantasiske feriebilleder, dejligt I kunne få den mulighed sammen.
    Jeg kommer helt til at tænke på min egen US tour for længe siden - vil så gerne genopleve det med manden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi har også aftalt at vi skal derover med drengene når Jacob bliver lidt større - det var en rigtig god tur ;o)

      Slet
  3. Glæder mig til at høre meget meget mere om Jeres tur. Skønne billeder smukke. Det må have været fantastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du tror det var - selvom drengene var meget savnet de sidste dage ;o)

      Slet
  4. Hvor er det nogle skønne billeder. Skønt med kærestetur og god tid til hinanden i nye spændende omgivelser

    SvarSlet
  5. Jeg er sikker på det var en fortjent tur, og skønt med lidt tosomhed også :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var rigtig hyggeligt - men næste gang skal de to "små" med og opleve det! ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...