mandag den 5. november 2012

Honningkagemanden

Kender du den historie?

Den er et kæmpe hit ved Mads!

Jeg havde tænkt at vi, i næste weekend, skulle bage og pynte honningkagemænd.

Men i går fik jeg en anden idé. En idé jeg tror en 5-årig drengs tålmodighed rækker mere til - og her til aften var jeg altså nødt til at forsøge med en prototype:


Egentlig meget simpel, men sød og jul'et.

brun karton, en kage-udstikker, saks, blyant og posca tuscher - og en symaskine.

Tænker at projektet kan udvides med klistermærket, pailletter inden Mads skal igang, så kan Jacob nemlig også være med ;o)

Glæder mig helt til at kreahygge med ham/dem (og krydser fingre for at han/de gider!)

30 kommentarer:

  1. Sikke en sød idé:) Får helt lyst til at gå igang med at bage;) hehe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, sad også og fik helt lyst til at lave de rigtige ;o). Tak

      Slet
  2. Rigtig god idé - resultatet er så fint. Tror jeg skal kopiere i december hvor vi holder store klippe-klister-dag.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rart når idéen i hovedet også er god i virkeligheden. Du kopiere bare alt hvad du vil - tænker at det egner sig rigtig godt til børn - for en honningkagemand skal være lidt naiv i udtrykket - ikke? ;o)

      Slet
  3. Hvor er de bare fine, sikke en fed ide, jeg tror også de skal kopieres...
    Smil Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lone - du skal være så velkommen ;o)

      Slet
  4. Du ryster jo ideerne ud af ærmerne.

    SvarSlet
  5. Svar
    1. Er lidt spændt på Mads' reaktion - de hænger nemlig stadig fremme ;o)

      Slet
  6. De er rigtig søde og fine, lige til at spise :-) ha en smuk uge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - men tror de kræver en del mælk for at glide ned ;o). Tak - og i lige måde!

      Slet
  7. Super idé. Jeg har jo lige en 5 årig også, tror hun ville synes det er sjovt også. Det tror jeg vi skal prøve, hendes tålmodighed/interesse slipper nemlig også op forholdsvis hurtigt :-) Tak for tippet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det må du, Christina. Herhjemme har jeg opdaget at det ofte hjælper hvis vi laver noget, der udspringer fra en historie eller film - så det gælder om at gribe hans interesser. Det overrasker mig lidt at Historien om honningmanden er så stort et hit - men håber det virker, ellers er det sidste vi har lavet sammen skattekort...og var min tålmodighed ikke så stor med efter de første 3-4 uger ;o)

      Slet
  8. Sød ide. Jeg napper ideen med til klippeklistredag i skolen.

    SvarSlet
  9. Jeg lavede dem sidste år med overbygningseleverne. Vores honningkagemænd havde dog fået spist en del (klippet et ben af, med tandaftryk)
    Kh Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor sjovt. God idé med et bid, måske man næste gang skulle lave ranken som en "tegneserie" fra hel kagemand til ingenting - så ville den jo passe til historien ;o)

      Slet
  10. Skøn idé, Pia!! Er sikker på at det bliver et hit!
    Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gjorde den - og Mads har været i gang med at lave sin egen her til eftermiddag (den skulle dog IKKE op at hænge - for så kan man jo ikke lege med den!): "mor, kan du ikke se, jeg har lavet den som spiderman?" - fusion af interesser ;o). Kram Pia

      Slet
  11. De er da bare noget af det fineste julepynt jeg har set, så god en idé :o)

    SvarSlet
  12. Så fine, dem skal jeg huske til en klippe/klister dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - de var faktisk lidt hyggelige at lave ;o)

      Slet
  13. De er da bare helt geniale...
    Så kan også lave nogle, hvor du klipper et tandsæt i hovedet af dem eller klipper det ene ben af - så har der været nogle forbi for at smage... Det kunne da også være sjovt - selvom det er lidt morbidt ;0)
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det må afprøves næste gang, Eline. Tænker de kunne være fine værtindegaver til julensfester ;o)

      Slet
  14. Søde Pia, tusind tusind tak for de skønne ranker og cirkler! Altså, hvor er du bare fantastisk! Glæder mig vildt til at få dem op at hænge i vinduerne! Knus!

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Bodil, håber du bliver glad for dem. Knus Pia

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...