onsdag den 12. august 2015

Mobil Legoleg

Drengene er stadig vilde med at lege med Lego, men det har det med at ligge over alt på værelset...og resten af huset! Derfor skulle der ske noget nyt. Flere steder på Pinterest havde jeg set IKEAs "TROFAST" anvendt som legebord (bl.a. her).
 
Jeg fik overtalt manden til en IKEA-tur for at se, om det kunne være en løsning til drengene. Da jeg så reolen i IKEA kunne jeg se, at det var ret nemt at sætte en klods og hjul under - og SÅ var jeg solgt!
 
Drengene leger nemlig ikke stationært med lege - det foregår både ved spisebordet, i stuen og på værelserne.
 


Drengene er blevet så glade for løsningerne. Mads har flere gange siddet i sengen og brugt det som sofabord - Jacob kan bedst lide at stå op ved hans. Jacob drejer det ud fra væggen, så han kan gå rundt om det.

I går spurgte de om lov til at rulle Jacobs bord ind til Mads - og så blev der ellers leget! Endda uden skænderier, for nu var de jo ligestillede med hvert deres bord og ikke en, der var "på besøg" hos den anden...



Indtil videre er det alle pengene værd! Vi mangler kun at få limet byggeplader ovenpå - men de bliver købt når vi skal i Legoland i slutningen af måneden (det skal nemlig være de store udgaver). Så skal jeg bare huske at lime dem på sådan, at der kan bygges henover bordene og ikke centreret (som det ellers er pænest for øjet) ;o)

9 kommentarer:

  1. Det er bare fuldstændig genialt.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Super god ide´ Pia. Kan godt forstår at drengene er glade for det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Lena - det er SÅ glade for de tog pludselig går oprydning som en leg ;o)

      Slet
  3. Hvor fint- måske vi skulle overveje det- pt har pigerne en stor plade med hjul på- som de så bygger på i gulvhøjde.. der er kanter på så det hele ikke rasler ned når man skubber det rundt med støvsugeren :-) Men det her ville være en værdig erstatning.. og så skal jeg lige høre hvordan den der plade med mændene på er lavet ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Du kan læse hvordan pladen er lavet her: http://mum22boys.blogspot.dk/2015/01/legomnd-i-lange-baner.html

      Slet
  4. Tak for inspirationen, vi har nu været i Ikea og er de lykkelige ejere af 4 lego-reoler :) , mine drenge elsker det, og de elsker at der er plads til at de kan stå ved siden af hinanden og bygge

    SvarSlet
    Svar
    1. Er glad for at høre at I også kunne bruge idéen - tror også vi skal have lavet flere...toede ikke de havde SÅ meget lego ;-)

      Slet
  5. Hej Pia,
    Hvor er børnestolene fra? ��
    Vh. Silke

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...