torsdag den 7. juli 2011

Snart er det slut...suk

Min barsel slutter officielt på mandag!!! Det er lidt vildt så hurtigt det er gået denne gang. De første små tre måneder forsvandt i en tåge...Jacob havde kolik. Det var noget af opvågning. Det hele var perfekt og lykke de første 14 dage, men så begyndte gråden. Han begyndte ca kl. 14 og stoppede kl 23! Det var hårdt, det var det tidspunkt hvor vores lille familie var samlet og jeg(vi) kunne ikke trøste ham. Det blev til mange våde kinder ved både den mindste og moderen. Jeg troede på et tidspunkt vores lille familie skulle gå i opløsning. Der var INGEN voksentid og jeg havde det rigtig skidt over den nye hverdag vi bød Mads. Men han tog det hele i stiv arm...når vi legede sammen (og jeg havde en skrigende Jacob med) og sagde til Mads at det godt nok var noget af en skrigprins ham lillebror, så Mads alvorligt på mig og sagde: "nej mor, Jacob græder ikke"...det er da søskendekærlighed!

Nå men fra den ene dag til den anden stoppede det. Vi havde prøvet alle husråd uden held, men hvor var det fantastisk da han endelig stoppede...
Nu er han en rigtig glad og smilende dreng ligesom sin storebror. Men drengene er stadig vidt forskellige. Mads elsker at putte og nusse, er tænksom, kærlig og lidt mere forsigtig. Jacob derimod er helt sin egen. Utrolig aktiv, frygtløs og vil absolut ikke putte og nusse. Mads har en stort sovehjerte (og har altid haft det) - det har Jacob ikke!

Hvor er det sjovt at samme kombination kan skabe to så forskellige brødre ;o)

I dag skal nydes herhjemme alene med Jacob (Mads er i børnehave) og i morgen alene med Mads (Jacob i vuggestue). Vi skal rigtig hygge. I dag kigger en veninde forbi til formiddagsbrunch. Over middag får vi besøg af en arkitekt, da vi overvejer at bygge til (mere herom senere)...så det bliver en dejlig dag! Her et billede fra sidste brunch (hvor vi havde lidt flere gæster). De amerikanske pandekager er fra Sif's krudtugler og kanelsnegle.


Ha' en dejlig dag...

- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Hej Pia
    Tak for kommentaren ved mig! Jeg håber sådan at Jacob får en god start og at du også gør ;o)
    Forresten, er du blevet færdig med din hama flagranke? Den ville jeg nemlig gerne se, det lyder som en super ide!
    Hilsen Mette

    SvarSlet
  2. Tak. Jacob er allerede godt i gang. Vi har en rigtig sød leder i den vuggestue/børne have drengene går i. Hun sagde til mig, at der ikke var ansøgninger fra søskendebørn pr. 1/6 til den ene plads de havde der. Tilgengæld var der tre til den ene plads de havde 1/8...behøver jeg at sige at vi hurtigt fik fat i kommunen ;o). Der er kun 12 pladser i den vuggestue, så det gælder om at være hurtig... Derfor har vi haft en drømme start og jeg har haft mulighed for også at ha' lidt alene tid med Mads også.
    Jeg får da lige posted et indlæg med flageranken...den er blevet fin ;o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...