tirsdag den 5. juli 2011

Så skal kreativiteten udvikles!

Jeg er Rigtig glad for Mads' børnehave. De har den største naturlegeplads...ja og bare legeplads jeg har set i en børnehave. De har en klar koldning til børnene skal ud hver dag. De principper kunne jeg ikke være mere enige i. Som mor til en dreng (der grundet øreproblemer) har haft lidt svært med motorikken (balance) og sproget hilser jeg denne holdning velkommen. Kan mærke at Mads nyder det og hvor er det dejligt at se at udfordringerne udvikler...men jeg synes gengæld ikke Mads producerer gaver i samme omfang som jeg gjorde da jeg gik i børnehave. Men måske det er det, der er forskelle på piger og drenge...?

Nå men nu står ferien snart for døren (vores kommune lukker institutionerne 29, 30 og 31...det bli'r "spændende" at få det til at gå op næste år, når jeg ikke længere har barsel...). Uge 29 er jeg alene hjemme om dagen med drengene. Det er mine tanker at Mads skal "indlægges" til lidt mor-barn-kreativitet når Jacob er ude at sove...

Forberedelserne er i gang, og i dag kom denne pakke:



Indhold:




Ja, vi skal igang med ler, gips m.m.

Regner med at starte ud med at lave gipsmasker, vi så efterfølgende kan forandre til Spidermand, løver eller hvad Mads måtte ønske. Jeg bestilte også lidt broderistof, da jeg har planer om at lave et personligt sengesæt til en venindes dreng. Og noget farvet broderikatton til at lave billeder til Jacobsværelse. Det har jeg ikke set før, så er lidt spændt på hvordan det bliver...men så meget "spild" var der med i pakken - det er altså en ommer!!!



Tilgengæld lå der et inspirationhæfte i pakken, så jeg er allerede klar til næste bestilling. Må nok hellere holde igen. Synes ofte mine planer/tanker ikke stemmer overens med virkeligheden...øv!

Ha' en dejlig tirsdag :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...