onsdag den 16. marts 2011

Første strikkeprojekt!

Så blev mit første strikkeprojekt færdigt - ok resultat.

Jeg har længe manglet et mindre tæppe til lilles autostol. Min mormor strikkede et hvidt ét i uld til den store, men det er ikke så praktisk m.m. snavs og vask. Derfor kastede jeg mig ud i et simpelt projekt selv.

Tæppet er strikket i økologisk bomuld fra Super Brugsen i flere farver. For at få den rigtige tykkelse har jeg strikket på pinde 4½ og med to nøgler ad gangen (altså dobbelt tråd). Tæppet er strikket med simpel ret-strik. Jeg mener jeg slog omkr. 70 masker op.

Det eneste jeg ville gøre om, hvis jeg skulle lave et igen, var at lave færre farveskift...vidste ikke at det var så kedeligt at hæfte ender :-(.

Men nu har jeg da et farvestrålende og meget praktisk tæppe til autostol/barnevogn (det kan nemlig vaskes ved 60 grader).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...